مبادلات تجاری ایران و آلمان در سال 2016 با افزایش قابل توجهی همراه بود.
کد خبر: ۱۰۱۴۱۶۲
افزایش صادرات آلمان به ایران در سال 2016

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک عضو اتاق بازرگانی و صنایع آلمان اعلام کرد: میزان صادرات آلمان به ایران در سال 2016 حدود 26 درصد افزایش یافته است و میزان رشد صادرات آلمان به ایران تنها در ماه ژانویه بیش از سی درصد برآورد می شود.

به گزارش رویترز، "وولکر تری یر" کارشناس اقتصادی تجارت خارجی در اتاق بازرگانی و صنایع آلمان، با اشاره به افزایش سطح تجارت میان تهران و برلین پس از برچیده شدن تحریم‌های هسته ای گفت: اطلاعات و داده های اداره آمار فدرال نشان می دهد ارزش تجارت میان آلمان و ایران در سال 2016، بالغ بر دو میلیاد و نهصد میلیون یورو برآورد می شود که این رقم در سال 2015، حدود دو میلیارد و چهارصد میلیون یورو بوده است.

تری یر افزود: مقامات تلاش می کنند سطح تجارت کالا میان آلمان و ایران را تا پایان سال 2018 ، به پنج میلیارد یورو برسانند.

وی تصریح کرد: «با این نرخ رشد، تحقق این هدف قطعا امکان پذیر و دست یافتنی خواهد بود. لیکن پیش بینی قبلی مبنی بر رسیدن حجم تجارت دو کشور به ده میلیارد یورو طی ده سال آینده، احتمالا مدت بیشتری زمان خواهد برد.»

وی تاکید کرد بخشی از مشکل این است که به علت برخی تحریم های باقیمانده آمریکا، به ندرت بانک بزرگی پیدا می شود که مایل به مشارکت در پروژه ها و کار و تجارت با ایران باشد. بانکهای آلمانی در آمریکا بیم آن دارند به علت تخلف از چنین محدودیت های ایجاد شده، در معرض تحریم و جریمه های هنگفت قرار بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها