رئیس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد: اصلاحات قانون اساسی دربرگیرنده ثبات سیاسی در ترکیه به مدت پنج سال است و از این رو ملت ترکیه حق مواخذه نمایندگان خود و کنترل بر عملکردشان را دارند.
کد خبر: ۱۰۱۳۳۷۵
اردوغان: بعد از رفراندوم در روابط با اروپا بازنگری می‌کنیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه اظهار داشت: ما فضای سیاسی را به روی دختران و پسران جوان باز کرده‌ایم زیرا ما می‌خواهیم ملت ترکیه کشور را مستقیما اداره کنند.

وی در سخنرانی در آنکارا گفت: رئیس‌جمهوری منتخب هرگز نمی‌تواند تصمیم سرخود بگیرد چون در آنجا نظارت مردم، قانون اساسی و قوانین است. ما با اصلاحات قانون اساسی می‌خواهیم به نفع کشور و مردم کار کنیم اگر به آن اطمینان نداشتیم آن را دنبال نمی‌کردیم. برخی کشورهای اروپایی مخالف اصلاحات قانون اساسی در ترکیه هستند و در مسیر رفراندوم مانع تراشی می‌کنند.

اردوغان خطاب به اروپایی‌ها گفت: سرتان به کار خودتان باشد و بگذارید کشورمان را خودمان اداره کنیم. ۱۶ آوریل ملت ترکیه درسی مناسب به اروپایی‌ها خواهند داد و آنها نتیجه را خواهند دید.

وی گفت: اروپا قبلا دولت عثمانی را مرد بیمار می‌خواند اما ترکیه امروز تغییر کرده، بیدار و بزرگ شده است.

اردوغان تاکید کرد: ترکیه بعد از همه‌پرسی آوریل در روابطش با اروپا بازنگری می‌کند. روند عضویت در اتحادیه اروپا دیگر ترکیه را تهدید نمی‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
آذربایجانی
Germany
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
۰
۰
تركیه بیمار است و نام بیماری اش اردوغان.
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۳
۰
۰
بسیارخوب

نیازمندی ها