کارشناس هواشناسی خبر داد:

هفته ای پر بارش در بیشتر مناطق ایران

کارشناس هواشناسی گفت: امروز در نیمه غربی، سواحل شمالی و دامنه های البرز برف و باران و در نواحی جنوبی رگبار و رعد و برق شدید پیش بینی می شود.
کد خبر: ۱۰۰۱۰۶۴
هفته ای پر بارش در بیشتر مناطق ایران

به گزارش جام جم آنلاین، معصومه احمدی در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما افزود: با توجه به پیش بینی تشدید بارش، وضع هوای مناطق مختلف کشور از بعداز ظهر امروز بارش باران با رعد و برق و وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها در جنوب ایلام، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویر احمد پیش بینی می شود.

وی گفت: بارش باران با رعد و برق و وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر در خوزستان؛ بارش برف در کردستان، اردبیل، قزوین، زنجان، شمال تهران،چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات لرستان؛ بارش باران و در ارتفاعات برف در گیلان انتظار می رود.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: برای دوشنبه بارش شدید باران با رعد و برق، وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها در بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، یزد، نیمه غربی کرمان، شمال و غرب هرمزگان که بارش در ارتفاعات چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد به شکل برف پیش بینی می شود.

احمدی با بیان اینکه بارش شدید باران با رعد و برق، وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها در شمال و شرق خوزستان پیش بینی می شود افزود: بارش برف در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، لرستان، زنجان، قزوین، همدان، مرکزی، جنوب اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، البرز، شمال تهران و ارتفاعات سمنان انتظار می رود.

وی به وضع جوی سه شنبه اشاره کرد و گفت: بارش شدید باران با رعد و برق، وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیانی ماندن رودخانه ها در شمال و غرب هرمزگان، جنوب بوشهر و جنوب فارس پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی تصریح کرد: در این مدت بارش برف در مناطق یاد شده موجب اختلال در تردد جاده ای می شود. بر این اساس برای جلوگیری از خسارت های احتمالی و کاهش مشکلات ناشی از بارش برف و باران فراهم کردن تمهیدات لازم بویژه هنگام تردد از جاده های مواصلاتی توصیه می شود.

وی هوای پایتخت را برای امروز ابری همراه با بارش برف و باران پیش بینی کرد و گفت: در جنوب تهران رعد برق پیش بینی می شود.

احمدی بیشینه هوای امروز تهران را 5 درجه سانتیگراد پیش بینی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها