جلوگیری از بحران پر شدن ظرفیت اینترنت

اینترنت در آستانه انفجار است

مهندسانی که در سال ۱۹۸۱ درحدود ۴.۳ میلیارد پروتوکل اینترنت نسخه چهار یا IPv۴ را ایجاد کردند این تصور را داشتند که تعداد ایجاد شده برای مدتی بسیار طولانی برای رفع نیازهای کاربران کافی خواهد‌بود، اما اکنون تنها ۳.۴ میلیون آدرس دیگر باقی مانده‌است.
کد خبر: ۷۹۸۵۷۳
پایان قطعی آدرس‌های اینترنتی در تابستان ۲۰۱۵

به گزارش جام جم کلیک: اکنون به نظر می‌آید این مخزن بسیار بزرگ، 4.3 میلیارد آدرس IP، در آستانه پایان یافتن است زیرا مرکز ثبت ارقام اینترنتی آمریکا،‌ARIN، که محاسبه کد‌های عددی را به عهده دارد، اعلام کرد تنها 3.4 میلیون آدرس IP دیگر باقی مانده‌است و این ذخیره تا فصل تابستان به پایان خواهد‌رسید.

شرکت‌های بزرگی از قبیل آمازون و مایکروسافت در تلاشند تا بیشترین تعداد ممکن از حجم باقی‌مانده را به دست بیاورند، اما شرکت‌هایی از قبیل فیس‌بوک نیز تصمیم گرفته‌اند تا دل را به دریا زده و خود را به سیستم جدید‌تر IPv6 مهاجرت کنند.

تابستان 2015 زمان واقعی پایان یافتن کلی IPv4 نیست، زیرا پیش از آن در سال 2011 ذخیره آدرس‌های IP آسیا و سال پس از آن نیز ذخیره اروپایی‌ها به پایان رسید.

از سویی دیگر، ظرفیت سیستم IPv6 بسیار خیره‌کننده‌است، این سیستم گنجایش 340 آندسیلیون (رقم 340 با 36 صفر) آدرس IP را دارد. به نظر می‌آید اصلی‌ترین مانع برای به‌روزرسانی سیستم‌ها به IPv6، هزینه‌ها است نه مقاومت شرکت‌ها در برابر تغییر، زیرا مهاجرت یک شرکت به این سیستم هزینه‌ای برابر هفت درصد از بودجه سالانه بخش IT شرکت را دربر خواهد داشت.

منبع: همشهری آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها