بسیاری از شما ممکن است شبکه‌های مختلفی در سایت یوتیوب را دنبال کنید. به‌ عنوان مثال ممکن است به عضویت شبکه‌های آموزش تعمیر رایانه درآمده باشید یا کانال جام‌جم آنلاین را در یوتیوب دنبال کنید.
کد خبر: ۷۸۷۱۵۲
کانال‌های گروه‌بندی شده در یوتیوب

همان‌طور که می‌دانید دسترسی به این کانال‌ها و مشاهده‌ ویدئوهای موجود در هر کانال براحتی امکان‌پذیر است اما یکی از مشکلاتی که بسیاری از کاربران با افزایش تعداد کانال‌های خود با آن مواجه می‌شوند سردرگمی و دشواری در پیدا کردن ویدئوهای مرتبط با یک کانال است. برای مثال فرض کنید در ده‌ها و صدها کانال مختلف عضو شده‌اید و اکنون قصد دارید ویدئوهای آموزش آشپزی را مشاهده کنید. مطمئنا پیدا کردن ویدئوهای آموزش آشپزی در میان هزاران ویدئوی غیرمرتبط کاری بسیار دشوار است و اگر بخواهید به کانال مورد نظر نیز مراجعه کنید این احتمال وجود دارد که به عضویت ده‌ها کانال با این موضوع درآمده باشید و بخواهید آخرین ویدئوهای آنها را یکجا مشاهده کنید. برای رفع این مشکل می‌توانید از قابلیت گروه‌بندی کانال‌ها در یوتیوب کمک بگیرید اما از آنجا که این قابلیت چندان شناخته شده نیست، در این ترفند قصد داریم روش گروه‌بندی کانال‌ها در یوتیوب را به شما آموزش دهیم:

1ـ به محوطه کاربری خود در سایت یوتیوب وارد شوید (https:‌/‌‌/‌youtube.com)

2ـ اگر پنل سمت چپ را مشاهده نمی‌کنید روی آیکون منو که به شکل سه خط افقی در کنار لوگوی یوتیوب وجود دارد کلیک کرده و بخش Subscriptions را انتخاب کنید.

3ـ در بالای این بخش گزینه‌‌ای با عنوان Collections قابل مشاهده است. روی کلید Create new collection در این بخش کلیک کرده و پس از به‌نمایش درآمدن پنجره پاپ آپ، عنوانی دلخواه برای گروه کانال‌های خود انتخاب کنید.

4ـ در ادامه فهرستی از کانال‌هایی را که به عضویت آنها درآمده‌اید، مشاهده خواهید کرد. با کلیک روی تصویر هریک از آنها عبارت Added روی آن به‌نمایش درخواهد آمد که به منزله‌ اضافه شدن کانال مورد نظر در گروه جدید است. پس از انتخاب همه کانال‌های دلخواه روی Save کلیک کنید تا گروه جدید همراه کانال‌های اضافه شده در آن ذخیره شود.

توجه: این عملیات را برای ایجاد گروه‌های مختلف و افزودن کانال‌های موردنظر به هر گروه تکرار کنید.

5 ـ پس از ایجاد گروه‌های دلخواه می‌توانید با مراجعه به بخش Subscriptions به آنها دسترسی داشته باشید. برای مدیریت هر گروه نیز می‌توانید پس از انتخاب گروه از بالا سمت راست روی Manage collection کلیک کنید. در این بخش قابلیت تغیر نام گروه، اضافه کردن کانال‌های بیشتر و حذف کانال‌های فعلی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. همچنین با کلیک روی Delete Collection می‌توانید گروه مورد نظر را حذف کنید. (با حذف گروه، عضویت شما در کانال‌های موجود در آن گروه لغو نخواهد شد.)

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
حسن
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
۰
۰
واقعا ما رو چی فرض كردید مگه سایت یوتیوب تو ایران فیلتر نیست پس شما منظورتون كدوم یوتیوبه!!!!!
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
۰
۰
یعنی الان یوتیوب فیلتر نیست؟؟؟؟؟عجبا

نیازمندی ها