می‌دانید بزرگراه امام علی در تهران چند کیلومتر است؟ بزرگراه همت چطور؟ شاید دانستن طول بزرگراه‌ها برای برخی کاربران اهمیت زیادی نداشته باشد، اما گاهی دانستن فاصله‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.
کد خبر: ۷۹۳۵۶۶
چگونه با نقشه گوگل فاصله‌ها را اندازه‌گیری کنید؟

به‌عنوان مثال فرض کنید قصد دارید زمینی را بخرید و از موقعیت جغرافیایی آن اطلاع دارید، اما مساحت تقریبی آن برای شما نامشخص است. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای محاسبه‌ مساحت، اندازه‌گیری است، اما به نظر شما این اندازه‌گیری از راه دور امکان‌پذیر است؟ اگر دوست دارید براحتی طول هر مسیری را اندازه‌گیری کنید با کلیک همراه شوید تا با استفاده از نقشه‌های گوگل، روش اندازه‌گیری هر نقطه تا نقطه‌ دیگر را به شما آموزش دهیم.

توجه: مقادیر به‌دست آمده از این روش تقریبی است و استفاده از این روش برای اندازه‌گیری مسافت‌های بیش از 1000 کیلومتر توصیه نمی‌شود.

1 ـ با مراجعه به لینک زیر وارد سرویس نقشه گوگل شوید:

http://maps.google.com

2 ـ چنانچه نسخه جدید این سرویس برای شما نمایش داده شود باید به نسخه‌ کلاسیک سوئیچ کنید. برای انجام این کار نشانگر ماوس خود را به پایین سمت راست صفحه انتقال داده و کنار آیکون چرخ‌دنده، روی آیکون راهنما که به شکل یک علامت سوال است، کلیک کرده و گزینه Return to Classic Google Maps را انتخاب کنید.

3 ـ از بخش پایینی ستون سمت چپ، روی لینک Maps Labs کلیک کنید.

4 ـ در پنجره‌ به‌نمایش درآمده گزینه‌ Distance Measurement Tool را با انتخاب گزینه‌ Enabled فعال کرده و روی Save Changes کلیک کنید.

5 ـ اکنون در پایین، سمت چپ نقشه‌ گوگل آیکون خط‌کش را برای اندازه‌گیری مشاهده می‌کنید. روی آن کلیک کرده و از سمت چپ یکی از واحدهای Metric یا English را انتخاب کنید.

6 ـ اکنون می‌توانید با کلیک روی نقشه، نقاط ابتدا و انتها را برای اندازه‌گیری مشخص کنید.

توجه: چنانچه پس از مشخص کردن نقاط ابتدا و انتها، علامت‌گذاری از نقطه انتهایی را ادامه دهید، می‌توانید ضمن افزایش مسیر، اندازه‌ کل را نیز مشاهده کنید. به‌عنوان مثال با استفاده از این روش می‌توانید محیط (اندازه دورتا دور) ساختمان محل سکونت خود را مشخص کنید.

7 ـ در پایان چنانچه علاقه‌مندید دوباره محیط جدید سرویس نقشه گوگل در اختیارتان قرار گیرد، کافی است روی آیکون خط‌کش کلیک کرده و از سمت چپ گزینه‌ Get it now را انتخاب کنید.

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها