ادعای مشاور بیل کلینتون

توافق غافلگیرکننده ایران وآمریکا

مشاور پیشین بیل کلینتون با ادعای در جریان بودن مذاکرات بین ایران و آمریکا گفت: دو کشور تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر سر مسئله هسته‌ای ایران به توافقی غافلگیرکننده دست خواهند یافت.
کد خبر: ۵۱۰۳۲۱

به گزارش فارس،واشنگتن تایمز، طی گزارشی نوشت یک تحلیلگر سیاسی پیش‌بینی کرده است که کاخ سفید تا پیش از انتخابات ششم نوامبر خبر غافلگیرکننده توافق با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور را اعلام کند.

بر اساس این گزارش، دیک موریس با اشاره به گزارش منتشره در یک سایت محافظه‌کاران آمریکا به نام «ورلد نت دیلی» مدعی شد: توافق میان کاخ سفید و ایران برای کاهش تحریم‌ها در عوض دریافت امتیازهایی در مورد برنامه هسته‌ای این کشور در حال حصول است.

به نوشته این گزارش، اعلام چنین توافقی پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نشان‌دهنده یک پیروزی بزرگ در سیاست خارجی برای اوباماست که تحت فشار شدید رژیم صهیونیستی برای اعلام موضعی سخت‌تر علیه برنامه‌های هسته‌ای ایران قرار دارد.

اوضاع نامساعد اصلاح طلبان

یکی از اعضای اتاق فکر اصلاح طلبان شرایط اصلاح طلبان را نامساعد ارزیابی کرده است.

به گزارش "محدوده" ، شنیده می شود که حمید رضا جلائی پور در جلسه ای تاکید کرده است: درحال حاضر وضعیت اصلاح طلب ها مثل یک گروه به هم پیوسته نیست بلکه شبیه گروه های متکثر و پراکنده است.

وی همچنین گفته است نه خاتمی و نه هاشمی و نه نوری ، نمی توانند این ها را به یک جبهه واحد برسانند.

سرنوشت مرموز ملاعمر

یازده سال قبل، محمد عمر در حالیکه بالای یک موترسایکل دو پشته سواربوده است در گوشه و کنار شهر قندهار برای طرفدارانش موعظه کرده بود. بعد از آن طرفدارانش اورا ندیده اند.

یک عضو شورای کویتهء طالبان به مجلهء نیوزویک چاپ امریکا گفته است، رهبران طالبان دیگر در مورد ملا محمد عمر فکر نمی کنند، در حال حاضر صحت و یا هم محل اقامت موصوف برای آن ها مهم نیست. چون اکنون برای طالبان مهم ترین مساله اینست که همه توجهشان را به جنگ معطوف سازند.

روزنامهء دیلی بیست می نویسد، جنگجویان طالب نگران و حیران آن اند که رهبر شان ملا محمد عمر برای این همه مدت طولانی در کجاست؟

شورای عالی انتخابات

کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد تشکیل شورای عالی انتخابات مرکب از نمایندگان سه قوه را که بیش از 50 نماینده آن را به این کمیسیون ارایه کرده‌اند مورد بررسی قرار خواهد داد.

یکی نماینده عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفتگو با مهر از ارایه پیشنهادی به این کمیسیون مبنی بر تشکیل شورای عالی انتخابات مرکب از نمایندگان سه قوه خبر داد.

وی گفت: این پیشنهاد بیش از 50 امضا دارد و قرار است در کمیسیون شوراها و در بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته این نماینده در این پیشنهاد وزیر کشور و وزیر اطلاعات به عنوان نمایندگان دولت، یکی از نواب مجلس و رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان قوه مقننه و معاون اول قوه قضائیه و دادستان کل کشور به عنوان نماینده قوه قضائیه ترکیب این شورا را تشکیل می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها