رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار بشار اسد، رئیس جمهور سوریه با اشاره به روابط صمیمانه جمهوری اسلامی ایران و سوریه اظهار امیدواری کردند این سفر و مذاکرات انجام گرفته، زمینه همکاری های گسترده تر دو کشور را فراهم نماید.
کد خبر: ۴۴۰۱۵

به گزارش ایسنا، حضرت آیت الله خامنه ای از مرحوم حافظ اسد به عنوان یک سیاستمدار برجسته یاد کردند و خطاب به آقای بشار اسد افزودند: حضور جنابعالی به عنوان شخصیتی لایق و شجاع در راس کشور سوریه ، خلا نبود مرحوم حافظ اسد را جبران کرده است.
در این دیدار که خاتمی ، رئیس جمهوری نیز حضور داشت ، بشار اسد نیز با اشاره به روابط خوب و دیدگاه های نزدیک دو کشور گفت: در مذاکرات با آقای خاتمی ، مسائل مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مشخص شد دیدگاه های دو کشور همچون گذشته مشترک است.
رئیس جمهور سوریه با اشاره به اوضاع عراق ، خاطرنشان کرد: با توجه به همسایگی ایران و سوریه با عراق ، این دو کشور قطعا خواهان عراقی باثبات هستند و همواره نیز در این مسیر گام برداشته اند.


آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با بشار اسد خواستار شد
تلاش ایران و سوریه برای حفظ یکپارچگی عراق
همچنین رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با رئیس جمهوری سوریه گفت: اقتضائات سیاسی و امنیتی منطقه ایجاب می کند، کشورهای همسایه عراق از جمله ایران و سوریه با همکاری راهبردی و نزدیک ، برای اتخاذ مواضعی مشترک در جهت کمک به حفظ یکپارچگی عراق ، تلاش بیش از پیش کنند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به مشکلات روزافزون امریکا و اشغالگران در عراق ، تصریح کرد: امریکایی ها در هیچ مقطعی تا این حد ذلیل و خوار نشده بودند.
وی افزود: البته باید مراقب باشیم که امریکا و اسرائیل برای عراق و منطقه افکار شومی در سر می پرورانند.
هاشمی رفسنجانی ، برگزاری انتخابات فراگیر براساس رای اکثریت مردم ، عهده دار شدن منتخبان مردم عراق بر سرنوشتشان و ایجاد نیروهای نظامی و امنیتی از بین مردم را مهمترین اولویت آن کشور برای جلوگیری از بهانه گیری های واهی اشغالگران به منظور ادامه حضور آنان در آن کشور دانست.
وی با اشاره به لزوم همفکری و همبستگی بیشتر بین 3 کشور همسایه عراق ؛ آنکارا، دمشق و تهران برای جلوگیری از تجزیه عراق و هوشیاری در برابر تهدیدات و توطئه ها تاکید کرد.
براساس این گزارش ، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در این دیدار گفت : سوریه و ایران در خصوص مسائل منطقه و عراق دیدگاه های مشترکی دارند.
وی افزود: برای سوریه و کشورهای همسایه ، مهمترین مساله سرنوشت عراق است که مستقیما تاثیر مثبت یا منفی آن متوجه منطقه و کشورهای همسایه و دنیای اسلام خواهد شد.
بشار اسد با ابراز نگرانی از ناامنی و ایجاد اختلاف در بین مردم عراق ، اظهار کرد: سوریه ، مقاومت در برابر اشغال و تروریست در عراق را از هم جدا می داند و معتقد است که اگر مقاومت مردم عراق نبود، اشغالگران هیچ گاه تن به کمترین حق مردم آن کشور نمی دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها