جمعی از اعضای کار گروه شماره 4 منتخبان مردم در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کردند: تصویب برنامه چهارم در مجلس ششم عجولانه بود و باید برای انطباق با چشم انداز 20 ساله در مجلس هفتم مورد تجدید نظر قرار گیرد.
کد خبر: ۴۰۳۰۴

به گزارش خبرگزاری فارس ، فهیمی منتخب مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی گفت : برای رسیدن به اهداف برنامه چهارم همچون رشد 8درصدی تولید ناخالص داخلی و تکیه بر سرمایه گذاری باید تلاش بیشتری شود؛ چرا که نرخ بهره بانکی ، رسیدن به این اهداف را سخت می کند. سیداحمد رسولی نژاد، منتخب مردم دماوند و فیروزکوه نیز با انتقاد از عدم تناسب برنامه چهارم با چشم انداز 20ساله کشور اظهار کرد: من در تصویب برنامه دوم نیز در مجلس بودم و در برنامه سوم نیز در کمیسیون تلفیق عضویت داشتم و بروشنی احساس می کنم که در جریان تهیه برنامه چهارم توسعه ، به چشم انداز 20 ساله کم توجهی شده است و این حرکت ، کار را در تحقق اهداف چشم انداز کند و دشوار می کند. منتخب مردم دماوند و فیروزکوه در انتخابات مجلس هفتم با بیان این که بررسی و تصویب برنامه چهارم تنها در 10 جلسه و 6 روز صورت گرفته است ، گفت : متاسفانه بخش قابل توجهی از وقت مجلس ، در نیمه دوم سال 82به بحثهای حاشیه ای نظیر استعفای نمایندگان ، رد و تایید صلاحیت ها و بحث انتخابات گذشت ؛ اما این که چرا مجلس ششم تا این اندازه اصرار به تصویب برنامه چهارم در این فرصت کوتاه داشت و تغییر چندانی در لایحه پیشنهادی به عمل نیاورد ، جای تامل دارد. رسولی نژاد تصریح کرد: از شورای نگهبان می خواهیم که با دعوت از اساتید و کارشناسان خبره از تصویب عجولانه برنامه چهارم جلوگیری کند.مصطفی مطورزاده منتخب مردم خرمشهر نیز گفت : پس از ناکامی در عملکرد 3 برنامه توسعه گذشته ، کاملا واضح بود که باید استراتژی و روح کلی بر مجموعه سیاست گذاری های کشور حاکم شود و از این رو چشم انداز 20 ساله کشور تدوین شد.وی با ذکر ناسازگاری های موجود در لایحه برنامه چهارم و موارد شبهه ناک در بحث نفت و نظام بانکی کشور گفت : بهره مالکانه ، مقدمه تفویض اختیارات و حقوق دولت است .ایشان تصریح کرد: شورای نگهبان باید طوری عمل کند که برنامه چهارم توسعه در مسیر چشم انداز 20 ساله کشور جهت یابد.

احمد توکلی : مجلس هفتم
در برنامه چهارم توسعه تجدیدنظر می کند

نماینده منتخب مردم تهران در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت : مجلس دوره هفتم ناچار به بازبینی برنامه چهارم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی کشور است . به گزارش ایرنا، احمد توکلی در جمع خبرنگاران افزود: در مورد برنامه چهارم توسعه ، مجلس کار کارشناسی و عقلایی لازم را انجام نداد و برخی از بندها به صورت فله ای و صرفا با قیام و قعود تصویب شد. به گفته توکلی ، این که براساس تصویب نمایندگان ، تعداد کثیری از مواد قانون سوم توسعه برای 5سال دیگر نیز ادامه یابد، بسیار جای تعجب و تاسف است . نماینده منتخب مردم تهران و عضو ائتلاف آبادگران در انتخابات هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی ، گفت : نمایندگان مجلس ششم در دو هفته با سه شیفت کاری برنامه چهارم توسعه را با 247 ماده به 167 ماده تبدیل کرده و آن را در مدت 5 تا 6 روز تصویب کردند. وی افزود: در دو مورد مصوبات مزبور اقدامی تعجب آور انجام شد که در یک مورد آن قانونی با 114 ماده یکجا و فله ای تصویب شده که در آن به دولت اجازه می دهد تا بیمارستان ها و مدارس را بفروشند و قیمت سوخت را بالا ببرد. به گفته توکلی ، ملاکهای دوره هفتم مجلس ، رسیدگی به مشکلات مردم ، خدمت کارآمد و عدالتخواهانه با توجه کمتر به مسائل جناحی است و نمایندگان برای رسیدن به اهداف مزبور 11 کارگروه متعدد پیش از برپایی مجلس تشکیل داده اند. منتخب مردم تهران در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از کار گروه های تشکیل شده از سوی نمایندگان کار گروه اصلاح بودجه 83 است که دارای مشکلات بسیار جدی است و ظرف 4 تا 5 روز از سوی مجلس ششم تصویب شد. به گفته وی ، با توجه به این که با شروع کار مجلس هفتم سه ماه از سال می گذرد ، ممکن است تجدیدنظر در بودجه با اصلاحات کمتری انجام شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها