معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره تبلیغات ضد سپاه گفت: آنها برآورد کرده اند که در این چهل سال از کجا دارند می خورند، این همه توطئه می کنند، یکی از ستون های اصلی که در مقابل آنها ایستاده بدون شک سپاه است
کد خبر: ۱۲۰۳۳۵۲
اصلی ترین دشمنی که آمریکایی ها در مقابلشان می بینند، سپاه است

به گزارش جام جم آنلاین، سردار محمدرضا نقدی، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگو با رادیو تهران برنامه «بوستان گفتگو» گفت: ما در شهرک شهید محلاتی شهرک پاسداران ساکن هستیم، بلاخره همکاران قدیمی هستیم و سابقه آشنایی ما به چهل سال برمی گردد. البته توفیق بنده برای حضور در منزل و محله کم است اما اهالی محل ما روابطشان از روابط اهالی محلات دیگر بهتر است. اقتضاء شغل حرفه ای ما از روز اول رابطه صمیمی با مردم بوده، سپاه و بسیج اقتضاء اش این بوده است. دوری از مردم، دوری از اصلیترین محور و مولفه ای که می خواهد انقلاب را پیش ببرد، ما خادم مردم هستیم طبیعت اقتضای کار ما این است که بین مردم زندگی کنیم خدا را شکر این توفیق را داریم، ما با مردم رفیق هستیم. به نظرم نزدیک ۲ میلیون نفر در ایران شماره تلفن مرا دارند، اما من نمی توانم به همه آنها جواب بدهم و فقط پیامک های شان را جواب می دهم.

هیچ کدام از نامه های مردم را بدون پی نویس نگذاشته ام

وی در پاسخ به این پرسش که مهمترین مشکلاتی که این روز ها در دیدارهای مردمی به شما گفته می شود، چیست؟ گفت: مشکل اصلی مردم چه به صورت مکتوب و چه حضوری مسئله گرانیو نابسامانی اقتصادی است، برخی از مردم هم از رواج رفتارهای غیر ارزشی گله دارند، برخی ها نسبت به سیاست های خارجی دغدغه و نگرانی و گله دارند و رفتارهایی که تاحدودی با انقلاب فاصله می گیرد به ما مراجعه می کنند.

برای رسیدگی به مشکلات افراد امکاناتی در اختیار ندارم؛ وام برای مسکن، جهیزیه و برای ازدواج و بیشتر از همه اشتغال که نامه های زیادی از طرف مردم به دست ما می رسد هیچ کدام از آنها را بدون پی نویس نگذاشته ام. در برخی از شهرها که سفر می کنم گاهی اتفاق افتاده به اندازه یک گونی نامه به من می دهند، من کاره ای در مملکت نیستم و مسئولیت مهمی در جهت حل مسائل مردم ندارم. از لحاظ سازمانی و اختیاراتی که باید در اختیار فردی باشد برای همین تیمی گذاشتیم که آن گونی را دسته بندی کنند که اغلبش را خودم می بینم. سعی می کنم به دفتر نرسد، به مسئولینی که به آن موضوع مربوط هستند پی نویس می کنیم، گاهی به خیرین ارجاع میدهیم و تلاش می کنیم اگر آبرو و احترامی نزد مسئول و یا دست اندرکاری داریم برای مردمی که گرفتار هستند تا جایی که بتوانیم خرج کنیم.

سردار نقدی می افزاید: پریشب در ناحیه مسلم حدود ده نامه به من دادند، خیری نیم ساعت قبل از آن پیامکی به من زد که اگر در تهران دختری جهیزیه ندارد، آماده کمک هستم، نامه هایی که مربوط به جهیزیه می شد برای دوست خیر مان ارسال کردم تا این مشکل حل شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چقدر بی واسطه با موضوعات جامعه در ارتباط هستید و از نزدیک آنها را لمس می کنید؟ گفت: یکسری حضور های ماموریتی، هفته گذشته در دوردست ترین قسمت استان سیستان و بلوچستان بودم. سخنرانی داشتم، بعد از سخنرانی به علت حضور و درد و دل مردم بیش از ۱۵ دقیقه طول کشید تا بتوانیم بیرون بیاییم، برخیها انتقادات تند داشتند. در مدارس برای دانش آموزان سخنرانی می کنم و به سوال های آنها پاسخ می دهم. در کشور ما آزادی است، قبل از انقلاب کشوری داشتیم که پدر و پسر در پستو در گوش هم نمی توانستند راجع به نظام کشور نجوا کنند، بزرگتر ها مرتب به ما می گفتند که مراقب زبانت باش و زبانت را سرسبزمی دهد بر باد. خیلی مراقب بودند چیزی نگوییم اما امروزه الحمدلله در مدارس می بینیم دانش آموز ۱۲ ساله بلند می شود جلوی ما از بالا تا پایین نظام انتقاد می کند و بعد بدون نگرانی راحت حرف هایش را می زند و هرچه در ذهن دارد، می گوید که خیلی هایش هم غلط است و به دلیل اطلاعات نادرستی است که در صفحات مجازی میدهند، با این حال برای ما خوشایند است که آزادی داریم، در همان سن نوجوانی فرد می تواند بدون هیچ نگرانی خیلی راحت حرف هایش را بزند. در صف نانوایی، تره بار و جاهایی که مردم هستند؛ گاهی راننده تاکسی درد و دل می کند در مترو انتقاد می کنند اینها طبیعی است اما متاسفانه فرصت کم است، اگر فرصتی بیشتری داشتم دوست داشتم بیشتر در بین مردم باشم، هم برای شنیدن صحبت هایشان و هم برای توجیه کردنشان، چرا که برداشت های نادرست از یک سری اتفاقات و حوادث می شود که می توان راجع به آن ها توضیح داد، این ها را نمی توان در رادیو گفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره این پرسش که خیلی از مردم تصور میکنند مسئولان درگیر گرانی نیستند، تصریح کرد: ما خرید هایمان را خودمان و خانواده مان انجام می دهند، ما هم مثل مردم زندگی میکنیم با حقوق دولت زندگی می کنیم، وقتی قیمت ها بالا میرود ما این را متوجه میشویم و اینگونه نیست که با گرانیها دست پنجه نرم نکنیم، خیلی هم خوب درد و مشکلات مردم را لمس می کنیم، اما مسئولینی که اسم میبرند شاید برخی ها باشند که زندگی شان تفاوت کرده و زندگی متفاوتی دارند و سرشان به بازارها و قیمتها نیست، بین مردم و خودشان دیوار گذاشتن، محله ما اقتضا میکند که زندگی یک سری سرداران را ببینیم این طوری نیست که درد مردم را نشنوند و نبینند.

سردار نقدی با پاسخ به این پرسش مجری برنامه سیدحسین حسینی درباره این که رسانه های خارجی تصویر خشنی از شما نشان می دهند، دلیل این که زیاد مورد توجه رسانههای بیگانه هستید البته با سوء گیری و جهت گیری خاص چیست؟ افزود: یک سری حرفها ما می زنیم که آنها جوابی برای آن ندارند و جواب آن تخریب شخصیت است، غربی ها مبانی شکست خورده دارند، ما چهل سال فرصت داشتیم برای پیاده سازی نظریه هایمان و در این ۴۰ سال هم یک لحظه بدون تهدید نبودیم.غربی ها 400 سال با تخفیف دویست سال با دستان باز نظریه های خودشان را پیاده کردند این نظریه ها شکست خورده است، لیبرالیسم و کمونیسم نظریه های شکست خورده و تمام شده اند. ما نظریه ها مان را به رخ می کشیم و بیان می کنیم، اینها هیچ جواب منطقی ندارند به این حرفها بزنند. شما لیبرالیسم را در آمریکا پیاده کردید، نه کسی به آمریکا تهاجم نظامی کرد و نه کسی رهبران و متفکران را کشت. نه کسی تحریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی کرد.دویست سال آمریکا آزاد بوده و دستانش برای پیاده کردن تفکراتش در آمریکا باز بوده، علاوه بر دستان باز دستان بازتر داشته است، بازتر یعنی علاوه بر منابع خودش، منابع کشورهای دیگر را هم برای آباد کردن خودش غارت کرده است که نتیجه اش آمریکا امروز شده است با ۲۲ هزار میلیارد بدهی خارجی، مهم ترین وعده ی این ها اقتصاد و رفاه بوده، که در مهمترین وعده خود اینگونه مانده اند ما به سراغ مسائل اجتماعی نمیرویم که آنجا غوغایی است. ۲۲ هزار میلیارد دلار بدهی خارجی؛ هزار میلیارد دلار کسری بودجه، روزی دو و نیم میلیارد به بدهی شان اضافه می شود و اقتصادشان غرق شده و تمام شده است و دیگر برپا شدنی نیست در حال سقوط است و هیچ راهی برای بازگشت وجود ندارد. حرف هایی زده و استدلال آورده می شود، اما هیچ جواب مستدلی ندارند.

این چیزهایی که در اینترنت راجع به شما نوشته اند چیست؟

راه پاسخگویی آنها تخریب شخصیت است، دروغ بتراشند، فضا درست کنند و انواع کارهای دیگر اما به نظر من اثرش معکوس بوده است. وقتی مردم را از نزدیک می بینیم و ۱۰ دقیقه با آنها سخن می گوییم تمام ذهنیتی که آن ها ساختند فرو می ریزد، من در خیابان مراجعات زیادی دارم برخی از مردم میگویند ببخشید ما یک ذهنیتی داشتیم، حلالمان کنید. چیز های دیگری در مورد شما به ما می گفتند تمام چیزی که این رسانه ها ساخته اند با پنج دقیقه گفت وگو ما شاهد فروپاشی همه زحمات آنها هستیم و به ضرر آنها تمام می شود.یک نفر به من گفت این چیزهایی که در اینترنت راجع به شما نوشته اند چیست؟ من در جواب گفتم اتفاقا کارم را آسان کردند، لااقل بنده برای اینکه به خویشان و اقوام خودم و کسانی که از نزدیک مرا میشناسند ثابت کنم که این شبکه های اجتماعی چقدر دروغ می گویند و بی اخلاق هستند، هیچ مشکلی ندارم؛ چرا که آنها می بینند مطالبی که راجع به من نوشته اند با توجه به شناختی که از من دارند، اینها خودشان تطبیق می دهند، بلافاصله اینها را می توانم متقاعد کنم که رسانه های خارجی معتبر و به درد بخور نیستند، لذا دروغ بافی نمی ماند و از بین میرود و حقایق برای مردم آشکار می شود.

آنها برآورد کرده اند که در این چهل سال از کجا دارند می خورند

وی درباره تبلیغات ضد سپاه توضیح داد و افزود: آنها برآورد کرده اند که در این چهل سال از کجا دارند می خورند، این همه توطئه می کنند. یکی از ستون های اصلی که در مقابل آنها ایستاده بدون شک سپاه است؛ زمانی که می خواهند تروریست بفرستند بچه های سپاه سر مرز جلویشان را می گیرند. در غرب و در شرق کشور سپاه جلوی شان قد علم کرده است. وقتی می خواهند ناامنی در کردستان درست کنند، با سد سپاه مواجه می شوند. می خواهند در خلیج فارس شیطنت کنند با نیروی دریایی سپاه مواجه می شوند که از آنها اسیر می گیرند، ابهتشان را می شکنند، ناوشان را می زنند، می آیند عملیات هوایی انجام دهند و پهپادهای شان را ارسال می کنند تا اطلاعات جمع آوری کنند و جاسوسی کنند، نیروی هوایی سپاه پهپادهایشان را به عنوان غنیمت می گیرد و شبکه پهبادی درست می کند می آیند و در تحریم ها فشار وارد می کنند. جاسوس می فرستند حتی در ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات سپاه ورود می کند و جلوی آنها را می گیرد وقتی میخواهند شکافی اقتصاد ایجاد کنند سپاه با ارائه خدمات بی نظیر این شکاف را از بین می برد، می خواهند جنگ فرهنگی کنند می بینند که سپاه با اردوهای راهیان نور و یادواره شهدا و کنگره شهدا مردم را نسبت به فرهنگ مقاومت و ایستادگی مردم را نگه می دارند. بله طبیعی است، الان اصلی ترین دشمنی که آمریکایی ها و صهیونیست ها در مقابل خودشان می بینند سپاه است؛ سپاهی که آمده است مثلاً الگو شده است، حزب الله لبنان با الگوی او راه افتاده است، غزه مقاومت با الگوی او راه افتادند، بزرگی این برایشان دردسر بزرگی است، فلذا تحریمش می کنند، به آنها توهین می کنند، همه کارهای مثبت شان را منفی جلوه می دهند هر کار مثبتی که انجام دهد یک تحلیل غلط و زشت می گذارند و در افکار عمومی شایعه می کنند اگر کار برای رضای خدا باشد خداوند خودش در دلها جای می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها