جانشین سازمان وظیفه‌ی عمومی ناجا از افزایش دایره‌ شمول افرادی که به دلیل سرباز- قهرمان بودن از معافیت سربازی برخوردار میشوند خبر داد.
کد خبر: ۱۱۹۰۴۲۶
معافیت از سربازی برای نفرات سوم بازی‌های آسیایی

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، سردار ابراهیم کریمی جانشین سازمان وظیفه‌ی عمومی ناجا در رابطه با افزایش دایره‌ شمول سرباز قهرمانان اظهار کرد: در بازی‌های آسیایی تنها نفرات اول در دایره‌ شمول سرباز-قهرمانان قرار می‌گرفتند، اما با توجه به قانونی که در سال ۹۷ ابلاغ شده است علاوه بر نفرات اول، نفرات دوم و سوم نیز مشمول این معافیت می‌شوند.

وی افزود: در بازی‌های جهانی نیز تنها نفرات اول و دوم مشمول این قانون بودند، اما در قوانین جدید نفر سوم نیز در شمول سرباز –قهرمانان قرار می‌گیرد. در بازی‌های المپیک نیز طبق روال سابق نفر اول، دوم و سوم در شمول سرباز-قهرمانان قرار می‌گیرند.

کریمی گفت: رشته‌ها در هر سه سطح آسیایی، جهانی و المپیک تعریف شده و مشخص است و تنها رشته‌هایی که زیر مجموعه کمیته المپیک هستند در قانون مورد توجه قرار گرفته است و تغییری در تعداد و تنوع رشته‌ها اتفاق نیفتاده است.

جانشین سازمان وظیفه‌ی عمومی ناجا تصریح کرد: این قانون عطف به ماسبق نیز می‌گردد و کسانی که پیش از سال ۹۷، رتبه‌های اول، دوم و سوم را کسب کرده‌اند، می‌توانند از این قانون بهره ببرند و از این معافیت استفاده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها