رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین:

با ادامه حکومت شاه کشور در حد 40 سال قبل می‌ماند

رئیس سابق شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ‌جام جم آنلاین:

مدیریت انقلابی روشن‌بینی مردم در انتخاب را می‌خواهد

رئیس سابق شورای شهر تهران با تأکید براین که بازگشت به مدیریت انقلابی روشن‌بینی مردم در انتخاب را می‌خواهد اظهار کرد: به‌هرحال مدیران منتخب مردم هستند و برخلاف تبلیغاتی که در دنیا وجود دارد همه‌چیز کشور حتی رهبری هم منتخب مردم است.
کد خبر: ۱۱۸۱۱۹۰
مدیریت انقلابی روشن‌بینی مردم در انتخاب را می‌خواهد

مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ‌جام جم آنلاین در خصوص تبیین مؤلفه‌های مدیریت انقلابی اظهار کرد: مدیریت انقلابی همان مدیریتی است که موجب شد انقلاب را با رهنمودهای پیامبرگونه حضرت امام شروع کنیم و با به میدان آمدن مردم انقلاب به پیروزی رسید.

چمران با اشاره به اینکه در طول دفاع مقدس تا زمانی که مدیریت امور یک مدیریت معمولی و اداری بود به هیچ جایی نمی‌رسید خاطرنشان کرد: اما دیدیم از زمانی که این مدیریت به یک مدیریت جهادی و مردمی تبدیل شد موفقیت‌های بسیار چشمگیر و غیرقابل‌انتظاری به دست آوردیم و واقعاً در سخت‌ترین مراحل حیات جمهوری اسلامی در مقابل دنیا ایستادیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اصولاً انقلاب‌ها در جهان حول سه محور اصلی شکل می‌گیرد خاطرنشان کرد: یکی از این محورها ایدئولوژی آن تفکر یا انقلاب است که ایدئولوژی که ما بر اساس رهنمودهای حضرت امام انتخاب کردیم ایدئولوژی مکتبی اسلام بود که در بین مردم هم پذیرش ذاتی داشت البته همه انقلاب‌ها دنیا هم ایدئولوژی‌های درگیری دارند مثلاً یک عده‌ مارکسیست وعده‌ای دیگر در اروپا دنبال لیبرالیسم بودند.

رئیس سابق شورای شهر تهران محور دوم انقلاب‌ها را رهبری دانست و خاطرنشان کرد: هرچند بسیاری از انقلاب‌های دیگر رهبری قوی مانند لنین، هوشی‌مین، مائو، کاسترو و غیره داشتند منتها هیچ‌کدام از این رهبری‌ها الهی نبودند ولی رهبری ما رهبری الهی بود که وابستگی‌های دنیوی را کاملاً از خودش سلب کرده بود.

وی ادامه داد: هرچند امام فرد معصومی نبود ولی دنباله‌رو مسیر ائمه بود و به‌عنوان مجتهد جامع‌الشرایط و فقیه، سیاسی و شجاع، رهبری بسیار قوی را که در طول تاریخ نمونه آن را یا کم داشتیم یا نداشتیم در دوران انقلاب، دفاع مقدس و بعدازآن انجام دادند.

چمران با اشاره به اینکه محور سوم به هر دوتای اولی بازمی‌گردد خاطرنشان کرد: این محور امکانات یا سلاح انقلاب است که باید همه این‌ها را باهم جمع کنیم، امکانات مالی، امکانات دفاعی و از همه اساسی‌تر اعتقاد به شهادت‌طلبی است که کمتر بر روی آن حساب باز می‌کنیم ولی دشمن حساب زیادی بر روی آن بازکرده است و این‌که می‌بینید شروع می‌کنند به زدن بحث شهدا و خیلی از مواقع به آنها حمله می‌کنند یا در جامعه نسبت به آنها تردید ایجاد می‌کنند برای این است که سلاح اصلی ما را از ما بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه بعد از جنگ توانستیم با اتکاء به خود و با رهنمودهایی که مقام معظم رهبری داشتند که خیلی به‌موقع و با پیگیری‌های شدید بود ازنظر نظامی در جایگاهی قرار بگیریم که بتوانیم به‌خوبی از خودمان دفاع کنیم ولی آن‌کسی می‌تواند از این امکانات به‌خوبی استفاده کند که روحیه و معنویت کافی را داشته باشد که این روحیه و معنویت بحث شهادت‌طلبی است.

رئیس سابق شورای شهر تهران ادامه داد: هر موقع این سه اصل ضعیف شود به انقلاب آسیب می‌رسد ولی هر موقع که این‌ها قوی‌تر شود انقلاب قوی‌تر جلو می‌رود.

وی بابیان اینکه متأسفانه برخی از مدیران ما روحیه انقلابی را فراموش کرده‌ و به دنبال اشرافی گری هستند اظهار کرد: هرچند هنوز مدیران به‌ویژه در نهادهایی که کارهای خدماتی عمومی انجام می‌دهند هستند که در محور انقلاب حرکت می‌کنند ولی می‌بینیم مدیرانی هم هستند که در تریبون‌های عمومی گلایه می‌کنند ما بیرون ماهی 40 الی 50 میلیون درآمد داشتیم و الان اینجا 20 میلیون می‌گیریم، حرفی که در برابر کارگری که ماهانه 1.2 میلیون تومان می‌گیرد وحشتناک است و انسان باید از گفتن آن شرم کند.

چمران در ادامه بابیان اینکه برخی از مواقع هم می‌بینیم نماینده مجلسی می‌گوید من چه سهمی از پدرم که فلان سابقه را داشته برده‌ام اظهار کرد: ما برای سهم خواهی انقلاب نکردیم ما آمدیم که خودمان را فدای انقلاب کنیم؛ ما و او باید بگوییم به انقلاب چه داده‌ایم نه اینکه چه چیزی از انقلاب گرفته‌ایم.

وی بابیان اینکه روحیه انقلابی در میان مدیران تضعیف‌شده است اظهار کرد: نتیجه این تضعیف را در همین اختلاس‌ها و مسائلی که در جامعه وجود دارد می‌بینیم در این شرایط وقتی مثلاً فردی را به‌عنوان سلطان سکه می‌گیرند و اعدام می‌کنند آیا باید آن‌هایی که این سکه‌ها را به او فروخته بودند رها کنند تا نفری دیگر به‌جای او بیاید و همین کارها را تکرار کند؟

رئیس سابق شورای شهر تهران در بخش دیگری از این گفت‌وگو بابیان اینکه انقلاب موتور قوی دارد که روزبه‌روز قوی‌تر می‌شود اظهار کرد: من این مثال را از شهید دکتر چمران آموختم که می‌گفت انقلاب مانند گویی است که بر روی سطح شیب‌دار حرکت می‌کند و با سرعت V در سینوس آلفا پائین می‌رود بنابراین هرچقدر جلوتر برود مانند دین اسلام قوی‌تر می‌شود.

وی در ادامه بابیان اینکه دین اسلام با همه هجمه‌ها و دشمنی‌هایی که دشمنان کردند روزبه‌روز ازنظر مردم قوی‌تر می‌شود اظهار کرد: البته ممکن است دولت‌ها یا برخی از رهبران مذهبی به آن بتازند ولی در بین مردم جایگاه مهم‌تری را پیدا می‌کند.

چمران با تأکید براین که شرایط انقلاب هم مانند دین اسلام است خاطرنشان کرد: خوشبختانه اصل اول انقلاب که ایدئولوژی بوده در دنیا جلو می‌رود و اصل دوم یعنی رهبری هم توسط امام بزرگوار و رهبر معظم انقلاب در مسیر درست راه را پیموده‌اند.

وی بابیان اینکه مقام معظم رهبری با تیزبینی توانستند شرایط را درک کنند و به نفع عدالت و برای دور کردن خطرات از مرزها و انقلابمان به‌موقع در منطقه حضور پیدا کنیم خاطرنشان کرد: همین حرکت موجب شد آمریکا که با داعش می‌خواست برای ما ایجاد مشکل کند یا اسرائیل که می‌خواست پشت مرزهای ما باشد پشت مرزهای خود متوقف شود و اکنون ما پشت مرزهای اسرائیلی‌ها هستیم و او هراس دارد و در داخل درگیری دارند چگونه در برابر ایران مبارزه کنند.

رئیس سابق شورای شهر تهران با تأکید براین که در زمینه گسترش ایدئولوژیک انقلاب پتانسیل زیادی دارد تا قوی‌تر جلو برود اظهار کرد: بااین‌حال ما در درون مشکل‌داریم و این را دشمن می‌داند و به‌خصوص بعد از فتنه 88 به این مشکلات درونی ما بیشتر دل‌بسته است.

وی بابیان اینکه این مشکل درونی است که می‌تواند هم به ما آسیب بزند خاطرنشان کرد: بارها شنیده‌ایم بیش از اینکه تحریم‌های آمریکا بخواهد به ما آسیب برساند خود تحریمی ماست که دارد به ما آسیب می‌رساند.

چمران در پایان با تأکید براین که بازگشت به مدیریت انقلابی روشن‌بینی مردم در انتخاب را می‌خواهد اظهار کرد: به‌هرحال مدیران منتخب مردم هستند و برخلاف تبلیغاتی که در دنیا وجود دارد همه‌چیز کشور حتی رهبری هم منتخب مردم است پس در اینجا بینش و آگاه‌سازی مردم خیلی مهم است و به همین دلیل می‌بینیم که دشمن چه مقدار با رسانه و فضای مجازی بر روی این مسئله متمرکز شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها