عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تمامی مشکلاتی که امروز با آن رو به رو هستیم، در دوران دفاع مقدس هم وجود داشت.
کد خبر: ۱۱۶۷۰۷۵
قالیباف: کامیون داران اعتصاب کننده امروز همان‌هایی هستند که با ماشینشان به کمک جنگ می‌آمدند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر امروز (شنبه) در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین اظهار داشت: در تاریخ ایران، دفاع مقدس به عنوان یک نقطه عطف بوده و هست؛ از ابعاد مختلفی میشود از دفاع مقدس یاد کرد چراکه کارنامه درخشان نظام ولایی و ملت است.

وی افزود: تمامی مشکلاتی که امروز با آن رو به رو هستیم، در دوران دفاع مقدس هم وجود داشت.

قالیباف با اشاره به جنگ رسانه ای دشمن گفت: امروز جنگ رسانه ای جدی وجود دارد؛ البته در زمان جنگ هم وجود داشت و حجم آن، کمتر از امروز نبود.

وی تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس هم شرایط ملتهبی وجود داشت؛ مشکلات آن روز هم کم نبود. توان آفندی ما هیچ گاه به یک پنجم دشمن هم نمی رسید اما آفند می کردیم و موفق هم بودیم.

شهردار اسبق تهران با اشاره به اختلاف رویکردها در دوران جنگ گفت: عده ای طرفدار آتش بس و عده ای دیگر طرفدار جنگ بودند. به همه آرمان هایی که در دوران دفاع مقدس دنبال می کردیم، دست یافتیم.

وی با بیان اینکه جنگ به تمام معنا مردمی بود، گفت: همین راننده کامیون هایی که امروز اعتصاب می کنند، همان هایی هستند که با ماشین خود به کمک جنگ آمدند.

قالیباف اضافه کرد: جمع آدم هایی که به جبهه رفتند، کمتر از ۳ ملیون نفر و افرادی که در جنگ ماندند، در مجموع ۱۰۰ هزار نفر بودند اما همه مردم حس می کردند در جنگ هستند و فضای حاکم بر کشور چنین بود؛ رزمنده ها هم حس می کردند ۴۰ میلیون نفر پشت شان قرار دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دادن فرصت به جوانان در زمان جنگ، گفت: ۶۰ درصد رزمنده های ما جوانان زیر ۲۵ سال بودند؛ در آن زمان حتی اعضای هیئت دولت هم جوان بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها