مشاور فرماندهی معظم کل قوا:

حادثه اهواز ترقه بازی برای تفرقه بود

همزمان با اغاز هفته دفاع مقدس روز شنبه سردار حسین دهقان در گفتگو با برنامه جهان سیاست رادیو ایران در خصوص دستاوردهای دفاعی کشور، اهداف آمریکایی ها بر ضد توانمندی های جمهوری اسلامی ایران و نیز حادثه اخیر اهواز گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۱۶۵۶۷۹
حادثه اهواز ترقه بازی برای تفرقه بود

به گزارش جام جم آنلاین از گروه سیاسی رادیو ایران، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان؛ مشاور فرماندهی معظم کل قوا در امور صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح در گفتگو با برنامه جهان سیاست رادیو ایران ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان و اتفاق اخیر در خوزستان عنوان کرد: گروههای تروریستی با اقداماتی شبیه آنچه که در اهواز رخ داد تصور می کنند می توانند در میان صفوف ملت رخنه ایجاد کرده و یا جای پایی برای خود باز کنند.

وی درباره اقدامات آمریکایی ها علیه ملت ایران در چند ماه اخیر خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون همواره دشمنان با ملت ایران در جنگ بودند که البته این جنگ در اشکال گوناگون نمود داشته است. نمونه آن در حوزه نظامی جنگ تحمیلی است که بزرگترین جنگ نظامی در یک قرن اخیر است. اما با وجود حمایت های همه جانبه از صدام که این جنگ را به یک تهاجم تمام عیار تبدیل کرد به دلیل پایه های اعتقادی و عزم مردم ایران این دشمنان ملت بودند که شکست خوردند.

سردار دهقان ادامه داد: در طول عمر چهل ساله انقلاب هیچ گاه جنگ اقتصادی ؛ روانی و رسانه ای علیه ملت ایران تعطیل نشده است بلکه به اقتضای زمان ، شدت و ضعف داشته ، امروز جنگ اصلی دشمنان با ما جنگ اقتصادی است که در کنار جنگ روانی شکاف میان توده مردم با نظام و مسئولان و همچنین اختلاف میان مسئولان با یکدیگر را به عنوان هدف خود دنبال می کند. افزایش تحریم ها هم با همین نیت انجام می گیرد تا بتواند مقاومت ما را در هم بشکند.

مشاور فرمانده کل قوا با احمق خواندن دشمنان افزود: همانگونه که روایت شده دشمنان ما به حمدالله نادان هستند چرا که ملت ایران دارای بینش عمیق است ؛ دشمن را خوب می شناسد و اهدافش را می داند و متناسب با کنش دشمن واکنش مناسب از خود نشان خواهد داد.

سرتیپ دهقان در جمع بندی این بخش از صحبت های خود مثلث آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان را دشمنانی دانست که به اقدامات خصمانه عادت کرده اند و تاکید کرد: گرچه آنها از سر عادتی که دارند با ما دشمنی می کنند لیکن نیش آنها به ملت ایران کارگر نخواهد شد و تنها باید گفت نیش عقرب نه از بهر کین است اقتضای طبیعتش چنین است.

توانمندی دفاعی جمهوری اسلامی ایران نتیجه نیازهای بوجود آمده در جنگ است


مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنعت دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای دفاع مقدس گفت: تجربه دفاع مقدس به ما آموخت که برای دفاع از اصول اعتقادی، انقلابی و ملی خود بایستی در حوزه دفاعی به سطحی از بازدارندگی برسیم که دشمنان را از تجاوز باز بداریم.

دهقان در همین رابطه به سیر خودکفایی دفاعی کشور گریزی زد و ادامه داد: در آن دوران پیشرفته ترین امکانات نظامی به همراه کمک های اطلاعاتی و نیز گروههای تروریستی در اختیار صدام گذاشته شد تا ما را شکست دهد، در نقطه اوج این کمک ها سلاح های شیمیایی بود که کشورهایی همچون آلمان در اختیار رژیم بعثی قرار داده تا بوسیله آن هم ملت ایران و هم مردم خود عراق از گزند آن در امان نماندند با این حال در دنیا تقریبا کشوری نبود که صاحب امکاناتی باشد که بتواند به شکل تمام و کمال نیازهای دفاعی ما را تامین کند از این رو تمام امکانات مجموعه های صنعتی کوچک کشور و دانشگاهها در کناره یکدیگر بسیج شدند تا زمینه را برای خود کفایی در حوزه دفاعی فراهم کنند .

وی افزود: در واقع نطفه اولیه صنایع بومی دفاعی در دوران دفاع مقدس بسته شد، این مهم علاوه بر نیازی که در جبهه ها احساس می شد، مطالبه ای مردمی نیز بود تا دیگر کسی به خود اجازه ندهد به حریم ملت تجاوز کند بنابراین همگی دست در دست هم دادند تا حول این محور آنچه را که نیاز داریم در داخل کشور تامین کرده و آن را تولید کنند.

سردار دهقان درباره وضعیت کنونی نیروهای مسلح به ویژه از لحاظ روحی تاکید کرد: نیروهای مسلح از دو جهت آمادگی کافی برای مقابله با هرگونه تهدید را دارند. یکی همان وظیفه ذاتی است که بر دوش آنان است و باید برای دفاع از امنیت و کیان کشور هر موقع که نیاز شد وارد عمل شوند. اما در کنار این وظیفه ذاتی و سازمانی نگاهی الهی و گام برداشتن بر مسیر نظام اسلامی که در راس آن ولی فقیه جامع الشرایط قرار دارد به این وظیفه ذاتی جنبه ای ارزشی و الهی می دهد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها