وزیر دفاع کشورمان در گفتگو با المیادین؛

طرح‌های ضد ایرانی آمریکا را به شکست می‌کشانیم

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران گفت: برای مقابله با تحریم‌ های آمریکا، عزم و اراده داریم و این تحرکات ظالمانه را علیه ملت ایران شکست می دهیم.
کد خبر: ۱۱۶۱۳۸۲
طرح‌های ضد ایرانی آمریکا را به شکست می‌کشانیم

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی المیادین گفت: نشستی که با بشار اسد رئیس جمهور سوریه داشتیم نشست بسیار خوبی بود و ما -آنگونه که انتظار داشتیم- دیدیم که روحیه ایشان بسیار بالا است.

وی افزود: بشار اسد با اقتدار و قدرت سخن می گوید و نیروهای نظامی را با شایستگی هدایت کرده است. بشار اسد توانسته است که بر این توطئه های جهانی فائق آید. پیروزی در سوریه برای تعمیق صلح و ثبات در منطقه و سوریه است. ما به مذاکرات آستانه خوشبین هستیم زیرا نتایج خوبی داشته است و ما نسبت به نقش ترکیه در این زمینه بدبین نیستیم.

وزیر دفاع کشورمان افزود: سوریه از برخی کشورها مانند روسیه و ایران خواسته است که به عنوان هم پیمان وارد عمل شوند و با این کشور همکاری کنند. از این رو این کشورها با درخواست سوریه وارد این کشور شدند اما برخی کشورها بدون درخواست سوریه و برای نابود کردن وضعیت امنیتی منطقه در سوریه ورود پیدا کردند. کشورهایی که بدون درخواست سوریه نیروهای شان را وارد این کشور کرده اند باید از سوریه خارج شوند. هر کسی که وارد کشوری شود بی آنکه این ورود با درخواست کشور مزبور باشد، متجاوز و اشغالگر محسوب می شود. حزب الله با درخواست دولت سوریه و با هماهنگی آن وارد سوریه شد.

امیر سرتیپ امیر حاتمی در ادامه گفتگوی اختصاصی با این شبکه تلویزیونی گفت: حضور نیروهای ایرانی در سوریه به ایران و سوریه مربوط است و هیچ کس دیگری حق ندارد در این مساله دخالت کند. توافقنامه ای با سوریه امضا کردیم که یکی از مهمترین مفاد آن بازسازی نیروهای مسلح سوریه است.

وی افزود: اغلب اراضی سوریه که در دست تروریست ها بوده است تحت کنترل دولت سوریه در آمده است. با این حال هنوز جنگ در سوریه پایان نیافته زیرا هنوز برخی از مناطق در اشغال تروریست ها است. تمامی ملت های جهان باید از نیروهای مسلح سوریه و همپیمانانش به علت نابود کردن تروریست ها سپاسگزار باشند. دولت سوریه هرگونه تجاوزی علیه خود را بی پاسخ نخواهد گذاشت. محور مقاومت همیشه برای پاسخ دادن و مقابله با تجاوز به سوریه آماده است.

وزیر دفاع کشورمان در ادامه گفت: ما هم اکنون دارای جنگنده ای هستیم که از توانمندی بالایی برخوردار است و تمامی قطعات و تجهیزات آن ساخت صنایع دفاعی وزارت دفاع و دانشگاه های ایران است. جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند تمامی کشورهای منطقه در امنیت و صلح به سر ببرند. ایران از مظلومان دفاع می کند.

وی افزود: ایران از حق ملت فلسطین و از همه مظلومان مانند ملت یمن دفاع می کند. حمایت ما از ملت یمن حمایت سیاسی است و این حمایت متبنی بر عقاید و اصولی است که ما به آن معتقدیم. متاسفانه ما نمی توانیم از ملت یمن حمایت نظامی به عمل آوریم زیرا یمن به شدت تحت محاصره است.

امیر سرتیپ حاتمی در ادامه درباره تحریم های ظالمانه آمریکا ضد کشورمان؛ اظهار داشت: مساله تحریم برای ما مساله جدیدی نیست. تحریم اقدامی ظالمانه است که آمریکا از همان زمان پیروزی انقلاب علیه ما به کار گرفته است. آمریکا این تحریم ها را علیه ملت ایران و حقوق طبیعی و قانونی آنها اعمال کرده است. ما برای مقابله با این تحریم ها از عزم و اراده برخورداریم و تلاش می کنیم که این تحرکات ظالمانه علیه ملت ایران را به شکست بکشانیم. ملت ایران یک ملت فهیم و بصیر است و دشمن خود را به خوبی می شناسد. ملت ایران دشمن را از دوست به خوبی تشخیص می دهد. ما از منافع کشورمان از وضعیت مناسب ملت خود دفاع می کنیم و از این مساله قدرتمندانه دفاع خواهیم کرد.

وی افزود: موضعی که رئیس جمهور در خصوص بستن تنگه هرمز گرفتند موضعی بود که با دقت اتخاذ شده بود. عمل به آنچه رئیس جمهور ایران می گوید برای ما الزامی است و باید این موضع را به خوبی بفهمند، و پیام آن را به خوبی درک کنند.

وزیر دفاع کشورمان همچنین درباره روابط ایران و قطر گفت: هنگامی که قطر با مشکل محاصره از سوی برخی کشورهای منطقه مواجه شد ما به عنوان همسایه قطر به انجام وظیفه پرداختیم و از قطر حمایت کردیم. ما روابط خوبی با قطر داریم.

امیر سرتیپ حاتمی درباره حزب الله و نقش آن در لبنان گفت: حزب الله یک سازمان مستقل و مقتدر است که گذشته ای بسیار ارزشمند در زمینه مقابله با اشغالگران و دفاع از لبنان دارد. حزب الله نقشی فعال و سازنده دارد. امنیت منطقه بدون مشارکت کشورهای منطقه و همکاری آنها با یکدیگر محقق نخواهد شد. پیام من این است که ما تمایل داریم روابطی دوستانه و برادرانه با همه همسایگانمان داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها