یکی از ترفندهای استکبار جهانی، تزریق اندیشه های اشتباه و توهمی به مردم است؛ به عنوان مثال نیروهای آزادیخواه و سازمان‌های سیاسی طرفدار استقلال و آزادی، به ملت ها می قبولاندند بدون اتکا به یک قدرت خارجی نمی توان علیه دیکتاتورهای خارجی حاکم بر کشور قیام و مبارزه کرد.
کد خبر: ۱۱۵۹۹۷۹
کودتا 28 مرداد برای تمام ملت ها درس بزرگی شد

جام جم آنلاین- تقریبا برای تمام مردم آزادیخواه جا انداخته بودند که اگر حقوقتان را می خواهید باید جنبشی یا مبارزه ای در کسور برپا کنید.

هنگامی که این اندیشه در گروه های سیاسی جا باز کرد و باور داشتند بدون کمک قدرت های خارجی نمی توانند کاری از پیش ببرند و دکتر مصدق و یارانش وقتی می خواستند در صنعت ملی شدن نفت گامی بردارند، اولین موضوعی که به ذهنشان رسید این بود که با کمک آمریکا علیه استعمار انگلیس مبارزه را آغاز کنند.

در آن زمان آیت الله کاشانی و نواب صفوی بارها به مصدق هشدار دادند آمریکا با انگلیس تفاوتی ندارد و هردوی آنها جنایتکار هستند، اما متاسفانه دکتر مصدق روی اندیشه پوچ و واهی خود پایبند بود .

نهضت امام خمینی(ره) نخستین نهضتی بود که بدون اتکا به دولتی خارجی و ملاحظه سیاست های آنها به سمت اهداف خود گام بر می داشت. یکی از ثمرات انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی (ره) فرهنگ بود. به‌طوری که این نهضت به مردم فهماند بدون اتکا به قدرت خارجی و با کمک ملت می توان حق خود را گرفت و آزادی و استقلال را به کشور برگردانند.

بی وفایی آمریکا در همان سال ها برای مردم آشکار شد، چرا که آمریکا هیچ‌گاه پشتیبانی و حمایتی از آزادیخواهان نمی کرد و تنها به دنبال نوکر و عروسک کوکی بود که به وسیله آن بتواند به اهداف و نقشه هایش برسد. مصدق طرفدار آمریکا بود و او را حامی آزادیخواهان می دانست، اما شاهد بودیم آمریکا جز خیانت و سرنگونی دولت مصدق چیزی برای کشور نداشت.

آمریکا سال 32 کودتای 28 مرداد را راه انداخت، همچنین شاهی را که مردم ایران با لگد بیرون انداخته بودند به کشور برگرداند و به دنبال آن با تشکیل ساواک، خون مردم را در شیشه کرد و با تشکیل کنسرسیوم نفت به مدت یک ربع قرن نفت ایران را به غارت برد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز ترور، تحریم، کودتا، حمله نظامی در طبس ادامه داشت تا آخر که داعش را ایجاد کرد. آمریکا از بشریت و انسانیت بویی نبرده است؛ بنابراین چنین شیطانی قابل اعتماد نیست و کسانی که دنبال این هستند که با چنین دشمن خطرناکی مذاکره کنند و کنار بیایند، یا خائن هستند یا فریب خورده اند.

کودتا 28 مرداد برای تمام ملت ها درس بزرگی شد که در یابند هیچ‌گاه به آمریکا اعتماد نکنند و از این شیطان بزرگ امید و وفاداری انتظار نداشته باشند. متاسفانه پس از انقلاب اسلامی شاهد بودیم کشور هایی که از آمریکا ضربه خورده بودند باز هم با آن همکاری کردند و هنوزهم بر این باورند بدون حمایت یک قدرت جهانی نمی توانند کاری از پیش ببرند.

امام خمینی بشدت مخالف هر گونه ارتباط، سازش و مذاکره با شیطان بزرگ بود و آن را خلاف عقل ، شرع و اندیشه انسانی می دانست. در چند سال اخیر، دولت هایی به قدرت رسیدند که تمام هدف و نظرشان سازش با آمریکاست که در نتیجه شاهد برجام منفی بودیم و با خروج آمریکا از برجام بار دیگر خیانت این شیطان را لمس کردیم. برجام ضربه بزرگی برای کشور بود و ما را از نظر علمی، صنعتی و تکنولوژی عقب انداخت،همچنین فناوری هسته ای مان را مختل و به طور کل ایران را در برابر کشورهای دیگر سرافکنده کرد.

سیدحمید روحانی

مورخ و موسس رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش نامه انقلاب اسلامی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها