دفاع از مطالبه مردم در پی اظهارات وزیر اطلاعات

هشدار رهبر انقلاب نسبت‌به «مدارا با مفسدان»

اظهارنظر مقامات مسئول درباره مسائل روز کشور گاهی بازتابی در اذهان عمومی پیدا می‌کند که ممکن است بی‌توجهی به این پژواک اجتماعی باعث تضعیف موقعیت فرد یا حتی نهادهای اجرایی شود.
کد خبر: ۱۱۵۳۱۹۰
هشدار رهبر انقلاب نسبت‌به «مدارا با مفسدان»

یکی از اظهارنظرهایی که در روزهای اخیر با واکنش‌هایی روبه‌رو شد، صحبت‌های وزیر اطلاعات درباره برخورد با مفسدان اقتصادی بود.

حجت‌الاسلام محمود علوی 16 تیرماه در جلسه شورای اداری استان لرستان در سخنانی گفته بود که نباید با متخلفان برخورد قهرآمیز (تند) شود، بلکه باید با توجیه و راهنمایی از انحراف آنها جلوگیری کرد.

در واکنش به این اظهارات دیروز خبرگزاری تسنیم خبر داد که برخی شنیده‌ها حاکی است در پی اظهارات اخیر منتشرشده از سوی حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات مبنی بر این‌که نباید با مفسدان اقتصادی با تندی برخورد کرد، رهبر معظم انقلاب به حجت الاسلام علوی هشدار داده‌اند که این بیانات «به‌ ضرر وزارت اطلاعات» و نیز «به‌ ضرر اقتصاد ملی» است.

نباید از یاد برد که موضوع برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی همواره یکی از مطالبات جدی مردم از مقامات دولتی و قضایی بوده و این نکته نه فقط در تجمعات اعتراضی که در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها نیز بازتاب بسیاری داشته است. بنابراین تذکر به وزیر اطلاعات، در واقع یادآوری یکی از جدی‌ترین مطالبات مردم به یکی از عالی‌ترین مقامات امنیتی دولت است که مبادا پژواک اظهارات او به دل برخی مقامات اجرایی سستی راه دهد که از برخورد قاطع با مفسدان بپرهیزند و با متخلفان و سودجویان و رانت‌خواران و دارندگان هزاران پرونده فساد اقتصادی مماشات کنند.

از یاد نباید برد که مطالبه برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی یکی از مطالبات همیشگی رهبر معظم انقلاب از دستگاه‌های قضایی و اجرایی و امنیتی است که 17سال قبل در فرمان هشت ماده‌ای ایشان به‌خوبی تصریح شد.

چهار سال قبل، وقتی از رهبر انقلاب برای نگارش پیامی به همایش ملی ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد درخواستی مطرح شد، ایشان در ذیل آن چنین مرقوم فرمودند: «مگر وضعیت برای مسئولان سه قوه روشن نیست؟ با توجه به شرایط مناسب و امیدبخشی که از لحاظ همدلی و هماهنگی و همفکری بین مسئولان امر وجود دارد، چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمی‌گیرد که نتیجه را همه به‌طور ملموس مشاهده کنند؟ توقع من از آقایان محترم این است که چه با سمینار و چه بدون آن، تصمیمات قاطع و عملی بدون هرگونه ملاحظه‌ای بگیرند و اجرا کنند.» تصمیمات قاطع و عملی در برخورد با فساد، مطالبه مردم و رهبر انقلاب از مسئولان دولتی است که نسبتی با «پرهیز از برخورد قهرآمیز» ندارد. رئیس‌جمهور و معاون اول او نیز تاکنون بارها از عزم دولت در برخورد با مفسدان گفته و بنابراین انتظار نمی‌رود وزیر اطلاعات برخلاف انتظار افکارعمومی و در اوج تلاطم‌های اقتصادی، سخنی جز برخورد قاطع با مفسدان بر زبان آورد. بی‌تردید سربازان گمنام امام‌زمان(عج) تاکنون با قاطعیت با هرگونه پرونده مفاسد اقتصادی برخورد کرده و از این به بعد نیز همین مشی را ادامه خواهند داد. در همین راستا انتظار می‌رود مسئولان در هر مرتبه‌ای مراقبت کنند که مواضع آنان به‌گونه‌ای نباشد که مسیر مبارزه قاطع و عملی با مفاسد اقتصادی را دچار ناهمواری کند. مردم در مبارزه با فساد اقتصادی انتظار «راهنمایی» و «توجیه» ندارند، توقع آنان «اقدام قاطع» و «عملی» است که چنان‌که رهبر انقلاب هم تصریح فرموده‌اند، باید همزمان با اعلام نتایج ملموس باشد.

مصطفی انتظاری هروی - گروه سیاسی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها