رئیس دفتر مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: رای مسلمین جهان بر دفاع از قدس و خروج صهیونیست ها از فلسطین پا برجابوده و باید برای فشار به این رژیم اشغالگر، از طریق دیپلماسی اسلامی موضوع تحریم خرید کالای اسراییلی دوباره احیا شود.
کد خبر: ۱۱۴۶۳۱۳
فشار به صهیونیست‌ها با تحریم کالای اسراییلی / دیپلماسی اسلامی فعال شود

ماجد غماس در گفت‌وگو با جام جم آنلاین با بیان اینکه بر اهمیت روز جهانی قدس سال به سال افزوده تر می شود، اظهار داشت: امروز مسئله قدس و فلسطین بعنوان حرف اول در منطقه و جهان بشمار می آید و تنها منحصر به دنیای اسلام نیست.

وی با اشاره به گسترده تر شدن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و حمایت آشکار آمریکا از آن افزود: متاسفانه برخی از کشورهای منطقه هم پشت پرده تلاش دارند تا مطامع اسراییل را در خاورمیانه به نوعی تامین کنند و در راستای اهداف سلطه گرانه این رژیم نامشروع با آمریکایی ها همکاری می کنند اما این گونه اقدامات بویژه در چند سال اخیر علاوه بر نشان دادن مظلومیت مردم فلسطین حتی واکنش غیر مسلمانان را نیز به همراه داشته و قدس را به کانون توجه ملتهای جهان تبدیل کرده است.

این مقام حزبی عراقی در تهران راه اندازی جنگ در سوریه عراق و یمن را راهبردی از سوی اسراییل و آمریکا برای از بین بردن موضوع قدس بشمار آورد و تصریح کرد: این دو رژیم به همراه متحدان منطقه ای خود با سازمان دهی گروه های تروریستی طی چند سال گذشته تلاش کردند علاوه بر سرگرم کردن مردم منطقه به برادر کشی و جنگ مسئله مهم اشغال فلسطین را به حاشیه رانده و در اصل به بحث جهان اسلام یعنی آزادی قدس شریف ضربه وارد کنند.

غماس با تاکید بر اینکه جولان گروههای تروریستی در منطقه خدمت بزرگی بود که آمریکا و هم پیمانان برای اسراییل انجام دادند، خاطر نشان کرد: با اینکه قدرت های غربی سعی دارند با ایجاد بحران در کنطقه به نوعی بر جنایات های فزاینده صهیونیست ها علیه مردم مظلوم غزه سر پوش بگذارند اما همچنان وجدان های بیدار مسلمان جهان مسئله قدس را فراموش نکرده اند و در هر مناسبتی رای قاطع مسلمین بر خروج اسراییل از فلسطین و دفاع از قدس پابرجاست.

رئیس دفتر مجلس اعلای اسلامی عراق در ادامه در خصوص موضع دولت عراق درباه مسئله فلسطین گفت: عراق از دیرباز از پشتیبانان اصلی مردم فلسطین بوده و جدای اینکه در گذشته رژیم صدام با اقدامات سیاسی خود خلاف مصالح فلسطین رفتار می کرد اما مردم و مرجعیت دینی و رهبران مذهبی عراق همیشه رای خود که همانا حمایت از مردم فلسطین است را صراحتا بیان کرده اند.

وی افزود: مردم و دولت عراق اعتقاد دارند قدس پایتخت همیشگی فلسطین بوده و در این میان باید مردم این کشور به حق خود برسند و اسراییل هم باید دست از تجاوزگری برداشته و سرزمسین قدس را برای همیشه ترک کرده و به مرزهای بین المللی باز گردد.

ماجد غماس در رابطه با اقدام عینی مسلمانان علیه جنایات رژیم صهیونیستی مسئله اقتصادی را بعنوان یک اهرم فشار گزینه ای مطلوب برای تحریم کردن تل آویو دانست و ابراز داشت: پیشتر در سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی تاکید شده تا باید کالاهای اسراییلی مورد تحریم مسلمانان قرار گیرد به این معنی که هم اجناس ساخت این رژیم خریداری نشود و هم نباید با شرکت هایی به نحوی با اسراییل در رابطه هستند داد و ستد شود و ضروت دارد این مسئله در میان کشورهای مسلمان دوباره احیا شود.

وی در این باره گفت: لازم است دیپلماسی اسلامی و دیپلماسی شیعی با حرکتی رو به جلو فشار همه جانبه بر رژیم اشغالگر قدس را در دستور کار خود قرار دهد و با رایزنی از طریق سازمان های اسلامی و سازمان های بین المللی چه در حوزه عربی و چه در غیز عربی و جهان اسلام باید یک وفاق جامع و همبستگی علیه اسراییل بوجود آید.

غماس ضمن تاکید دوباره به همبستگی و اتحاد بین دولت های اسلامی منطقه و جهان به حربه چند سال اخیر صهیونیسم بین الملل پرداخت و عنوان داشت: در چند سال گذشته شاهد هستیم آمریکا و اسراییل و با کمک برخی از کشورهای غربی به کشورهای مسلمان القا می کنند که دشمن اصلی شما ایران است و نه اسراییل ، که متاسفانه بعضا کشورها فریب خورده و به همین راستا سوق پیدا کرده و سیاست های خود را علیه جمهوری اسلامی ایران تنظیم می کنند اما غافلند از اینکه بر هم زدن اتحاد مسلمین از اهداف صهیونیست ها محسوب می شود.

رئیس دفتر مجلس اعلای اسلامی عراق خاطر نشان کرد: ضروری است از طریق دیپلماسی هر چه سریعتر برای اعراب منطقه این مسئله مهم تبین شود که اقداماتی که دولت و مردم ایران و عراق انجام می دهند در راستای حمایت از قدس و استیفای حقوق همه ملت ها مطابق آموزه های اهل بیت بوده و دنیا باید بداند قدس پایتخت جهان اسلام باقی خواهد ماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها