وزیر امور خارجه فرانسه:

تحریم ایران نتیجه عکس دارد

واکنش قاطع ایران به اظهارات وزیر خارجه امریکا

تودهنی ملی به «سیا» بازی وزیر

اظهارات وزیر خارجه آمریکا و تهدیداتش علیه جمهوری اسلامی ایران با واکنش‌ گسترده مقامات، مسئولان و چهره‌های سیاسی کشورمان روبرو شد و جریان‌های مختلف سیاسی، یکصدا در مقابل آمریکا موضع گرفتند.
کد خبر: ۱۱۴۳۶۴۳
تودهنی ملی به «سیا» بازی وزیر

حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان اولین مقامی بود که در این زمینه موضع گرفت و در مراسمی که با حضور اساتید دانشگاه و پزشکان، دوشنبه‌شب در حال برگزاری بود در واکنش به اظهارات ضد ایرانی وزیر خارجه آمریکا گفت: آقایی که تا دیروز در مرکز جاسوسی بوده الان به عنوان وزیر خارجه آمریکا معرفی شده است و می‌خواهد تعیین تکلیف کند. شما چکاره هستی که درباره ایران و جهان تصمیم بگیری؟ زمان این حرف‌ها گذشته است و مردم ما صدها بار این حرف‌ها را شنیدند و بی‌اعتنایی کردند. وی افزود: کشورهای جهان نمی‌پذیرند که آمریکا بخواهد برایشان تعیین تکلیف کند.

علی لاریجانی رئیس مجلس هم، اظهارات وزیر خارجه آمریکا را سخنانی بی‌حساب و کتاب خواند و گفت که چنین اظهاراتی ارزش پاسخگویی ندارد. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور نیز در توئیتر نوشت: با ملت ایران باید با زبان ادب ومنطق سخن گفت نه تهدید. وی افزود: وزیرخارجه ترامپ٤٠‌ سال از زمان عقب است، اساسا ملت ایران انقلاب کرد تا کسی نتواند به آنها امر و نهی کند. بالاخره دولت ترامپ هم مثل گذشتگان خود مجبور است با این واقعیت منطقه کنار بیاید که ایران باپشتوانه تاریخی وتمدنی‌اش کشور و ملت بزرگ خاورمیانه است.

توهمات شکست‌خورده

محمد‌جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز در واکنش به سخنان پمپئو، در توئیتر نوشت: دیپلماسی حقه بازی آمریکا صرفا بازگشت به عادت‌های گذشته است؛ آمریکا محبوس در توهمات و سیاست‌های شکست خورده‌ای است که از سوی گروه‌هایی با منافع خاص دیکته می‌شود، همان انتخاب‌های غلط را تکرار می‌کند و به تبع آن همان نتایج زیان‌بار را برداشت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: ایران در این میان با شرکای خود برای راهکارهای برجام پس از خروج آمریکا همکاری می‌کند.

حسام‌‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور هم در توئیتر نوشت:‌ اعلام استراتژی جدید آمریکا در مورد ایران از الطاف خفیه الهی برای درک عظمت انقلاب اسلامی، توانایی ملی و صلابت رهبری است.ملت ما برای پاسخ به آمریکا متحدتر خواهد شد. پاسخ ایران به ترامپ نه عجولانه ولی دردناک خواهد بود.

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت نیز گفت: در 40 سال گذشته آمریکا و اقمار آن به هدف خود که تضعیف جمهوری اسلامی ایران است،‌ نرسیده‌اند و شرایط نشان می‌دهد که بنیه‌ دفاعی یا اقتصاد کشور ما که دنبال تضعیف آن بودند، ناکارآمدتر نشده است.‎

محمد رضاعارف، رئیس فراکسیون امید نیز در واکنش به سخنان ضدایرانی وزیر خارجه آمریکا گفت:‌ وزیر خارجه آمریکا در حدی نیست که بخواهیم به اراجیف او پاسخ دهیم.

وی افزود: در مقابل اظهارات وی آقای ظریف در این‌باره خیلی خوب جواب داد و آقای لاریجانی هم به این نکته اشاره کرد که در شأن ما نیست که یک ابله حرفی می‌زند و صد نفر در ایران بخواهند جواب او را
بدهند.

محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس هم در توئیتر نوشت: مقامات آمریکایی به جای اشک تمساح برای مردم ایران بهتر است به فکر معیشت مردم خود باشند؛ با وجود فردی مثل جان بولتون با پیوندهای آشکارش با تروریست‌های آدمکش دولت ایالات متحده چگونه دم از مبارزه با تروریسم می‌زند؟!

مجید تخت‌روانچی، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور هم هیات حاکمه آمریکا را تحت تاثیر صهیونیست‌ها و گروه‌های تروریستی دانست.

وی در واکنش به سخنان وزیر امورخارجه آمریکا اظهار کرد: سخنان دیشب وزیر خارجه آمریکا از نظر محتوایی جدید نبود و ادامه خصومت 40 سال گذشته واشنگتن علیه کشورمان بود که - با ادبیات - زننده و بی‌ادبانه بیان شد و از کلماتی استفاده کرد که لایق رژیم آمریکاست.

واکنش کاربران فضای مجازی

اظهارات دوشنبه‌شب وزیر خارجه آمریکا و تهدیداتش علیه ایران، با واکنش گسترده از سوی کاربران فضای مجازی روبه‌رو شد. بخشی از واکنش‌ها به این شرح است:

- پمپئو در یک رجزخوانی و بدمستی ناشیانه ۱۲شرط پیش روی تهران قرارداده؛ فقط مانده بگوید تعیین رئیس‌جمهور و مقامات ایران توسط آمریکا انجام شود! انگار جمهوری اسلامی را با رژیم شاهنشاهی اشتباه گرفته و دچار آلزایمر شده که چهاردهه ناکامی آمریکا درمقابله با ایران را فراموش کرده! اللهم اشف کل مریض!

- پمپئو و ترامپ متوهم، لازم به تذکر است که ایرانی‌جماعت اون چنتا وطن‌فروشی نیستن که هر چند وقت یه بار نامه‌نگاری می‌کنن و ازتون خواهش می‌کنن به ایران حمله نظامی بکنین یا ایران رو
تحریم.

- حتی اگر ۱۲ شرط ترامپ را ایران قبول کند، گام ۱۳ چیست؟ تجربه خلع سلاح کامل و تسلیم کامل یعنی آنچه پمپئو از ایران خواست مرادف است با 'Failed state' و دو نمونه عینی دارد که همگی می‌دانیم چه بودند، چه هستند و چه شدند. لیبی و سوریه! دیگر بحث جمهوری اسلامی نیست بحث تمامیت ایران است!

- پدرخوانده تکیه‌کلامی داشت که می‌گفت: یه پیشنهادی می‌دم که نتونه رد کنه، پیشنهادهای پمپئو اما با این منطق نوشته شده بود که پیشنهادی بدیم که نتونن قبول کنن.

- دقت کردین پمپئو در عین ۱۲خواستش کلمه «باید» رو برای ایران به کار برده! این نشان از استعمارگری و تسلط‌طلبی این کشور بر دیگر کشورها داره. - پمپئو با تکیه بر کدام وجه از عقبه تاریخی کشورش، به خودش اجازه میده، ترازوی درست و غلط برای ما به دست بگیره؟ کودتای سال ۳۲، حمایت از صدام، فاجعه ایرباس، تحریم‌های فلج‌کننده، منع صدور ویزا برای شهروندان ایرانی یا «تروریست» خواندن ملت ایران؟

- پمپئو یادش رفته، ما که یادمون نرفته بر سر لیبی که همه شرایط آمریکارو قبول کرد چی اومد؛ تجهیزات هسته‌ای بار یک کشتی شد و در ازایش دو قرارداد امنیتی با اروپا و آمریکا منعقد شد. هشت‌سال بعد معمر قذافی رو از تو یک سوراخ فاضلاب در آوردند و با حقارت کشتنش. کشور هم کلا به هرج‌ومرج! - پمپئو ایران رو تهدید کرده که آره تحریم شدیدتر می‌کنیم و ال و بل... یکی بهش بگه عمو جون این ملت هشت سال جنگ و انواع تحریم‌ها و صف‌های طولانی نفت و کوپن رو به خودش دید، ولی سر جلوی شماها خم نکرد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها