مدیرکل خدمات شهری شهرداری در گفت‌وگو با جام جم آنلاین

دسترسی جانبازان به پارک ها و فضای سبز تسهیل می شود

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اهمیت توجه به کیفیت زیستی جانبازان و توانخواهان جامعه اعلام کرد: در هر منطقه از کلان شهر تهران حداقل یک و حداکثر دو بوستان برای استفاده توانخواهان آماده سازی شده است.
کد خبر: ۱۱۳۴۷۴۶
دسترسی جانبازان به پارک ها و فضای سبز تسهیل می شود

اصغر عطایی در این زمینه به جام جم آنلاین گفت: اهمیت توجه به وضعیت و کیفیت زندگی روزانه جانبازان و بطور کلی توانخواهان جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست و تلاش تمامی مسئولان در شهرداری براین است که این گروه از جامعه همانند افراد عادی بتوانند از امکانات شهری بهره‌مند باشند، از این رو تلاش‌های گسترده‌ای بخصوص طی دوسال گذشته برای ایجاد چنین شرایطی صورت گرفته است.

عطایی در ادامه افزود: براساس استانداردهای بین المللی لازم است، جهت بهبود روحیه و همچنین سلامت جسمی و روانی توانخواهان امکان تردد این گروه از جامعه بدون خطر و به تنهایی (درصورت امکان تحرک) در شهرها مهیا باشد و کلان شهر تهران نیز از این قاعده مستثنی نیست. لذا برنامه‌های کوتاه‌ مدت و بلند مدت قابل توجهی در راستای بهبود شرایط دسترسی آنها به مقاصد مورد نظرشان تدوین شده که در بخش معابر، حمل و نقل، بوستان‌ها و همچنین مراکز فرهنگی و درمانی است.


این مقام مسئول در شهرداری تهران تاکید کرد: تا چند سال قبل شاید امکانات مناسبی برای جانبازان در کلان شهر تهران نداشتیم و در بسیاری از مناطق کمبودها کاملا محسوس بود؛ اما براساس برنامه‌ریزی‌های هدفمندی که صورت گرفت، بخصوص هنگام اجرای طرح استقبال از نوروز 97 در تمامی مناطق 22 گانه تهران بهسازی‌های قابل توجهی از جمله ایجاد لوپ، رمپ در کنار نصب و راه‌اندازی بالابر، آسانسور و ... برای دسترسی این قشر از جامعه صورت گرفته است.
به گفته مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران هم اکنون در تمامی مناطق 22 گانه تهران حداقل یک بوستان و معابر منتهی به آن برای استفاده جانبازان و توانخواهان بدون کمک همراه، بهسازی شده و در برخی مناطق هم دو بوستان امکانات کاملی از جمله سرویس‌های بهداشتی، آبخوری، معابر و... را در اختیار آنها قرار داده است.
عطایی به خبرنگار ما گفت: برای اینکه بتوانیم بهترین امکانات را مناسب حال این عزیزان در اختیارشان قرار دهیم مدیریت اجرای طرح‌ها و بهینه سازی معابر به عهده یکی از همین گروه قرار داده شده ، چون معتقدیم تنها فردی که از مشکلات آنها آگاه است می‌تواند اقدامات مفیدی داشته باشد و زمینه را برای استفاده بی‌خطر جانبازان از خدمات شهری را مهیا کند.
این مقام مسئول در شهرداری تصریح کرد: اگرچه طی دو سال اخیر فعالیت‌های گسترده‌ای در این زمینه صورت گرفته است، اما معتقدیم هنوز کارهای فراوانی باید برای جذب شدن هرچه بیشتر توانخواهان در جامعه صورت پذیرد. به همین دلیل بازرسان و اکیپ‌های تخصصی همواره در سطح معابر، بوستان‌ها، گذرگاه‌ها، پل‌های عابرپیاده، میادین میوه و تره‌بار، مراکز درمانی و ... مشغول به گشت‌زنی هستند تا با تهیه گزارش نسبت به رفع موانع اقدام شود.
وی درباره چگونگی اطلاع از آدرس بوستان‌های بهینه سازی شده و یا مراکزی که امکانات مناسبی برای این قشر از جامعه دارد نیز گفت: هموطنان گرامی و خود این عزیزان می‌توانند با مراجعه به سامانه شهرداری اطلاعات دقیقی از این بوستان‌ها در سراسر تهران به دست آورند یا اینکه با شهرداری منطقه خود تماس بگیرند و اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.
عطایی تاکید کرد: هموطنان گرامی و جانبازان درصورت مشاهده هرگونه ایراد در امکانات مهیا شده یا تقاضای ایجاد امکانات مناسب حالشان می‌توانند موارد را به شهرداری تهران یا مناطق 22 گانه اعلام کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به رفع مشکل و یا ایجاد امکانات اقدام شود چون معتقدیم ممکن است به دلیل وسعت کلان‌شهر تهران ممکن است نقطه‌ای از دید بازرسان دور مانده باشد.
عماد عزتی / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها