رئیس سازمان امداد و نجات سازمان هلال احمر اعلام کرد با نزدیک شدن زمان غروب خورشید سایه ایجاد شده در بخش شرقی قله دنا و ارتفاع 11 هزار پایی باعث شده شعاع دید بالگردها بسیار کاهش داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۲۳۷۹۰
آخرین نتایج جست‌وجو در منطقه سقوط هواپیمای 3704 / تداوم گشت تیم های زمینی به صورت شبانه

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات سازمان هلال احمر در این زمینه به جام جم آنلاین گفت: از ساعات اولیه روز تا این ساعت بیش از 40 سورتی پرواز توسط بالگردها انجام شده است که تاکنون هیچ نشانه‌ای از لاشه هواپیما به دست نیامده است.

سلیمی در ادامه افزود: هم اکنون سایه ایجاد شده در بخش شرقی قله دنا به دلیل غروب آفتاب عاملی بر کاهش دید خلبان‌ها بوده و در کنار وزش شدید باد به نوعی روند جست‌وجوی هوایی را کندتر از ابتدای روز کرده است اما در تلاشیم تا جای ممکن به ادامه عملیات جست‌وجو ادامه دهیم تا زودتر نشانه‌ای از محل دقیق سقوط هواپیما به دست آوریم.

این مقام مسئول به خبرنگار ما گفت: تا ساعت 17 امروز خلبان‌های مستقر در منطقه اقدام به پرواز خواهند کرد اما به دلیل تاریکی و شرایط نا مساعد جوی ادامه روند عملیات جست‌وجوی هوایی از اولین ساعات صبح فردا دوباره آغاز خواهد شد.

وی تاکید کرد : عدم پرواز بالگردها به معنای قطع عملیات نیست و تیم‌های تخصصی زمینی که شامل نیروهای امدادی متخصص امداد ونجات کوهستان هستند در طول شب نیز به جست‌وجوی برنامه‌ریزی شده خود ادامه خواهند داد.

عماد عزتی / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها