معاون عملیات و امداد و نجات سازمان هلال احمر در گفت‌وگو با جام جم آنلاین

ردی در کوه های دنا دیده شده است/ اعزام بالگرد برای بررسی گزارش ها

معاون عملیات و امداد و نجات سازمان هلال احمر با اشاره به خبر منتشر شده مبنی بر پیدا شدن لاشه هواپیمای ساقط شده شرکت هواپیمایی آسمان اعلام کرد هنوز هیچ خبر رسمی مبنی بر پیدا شدن لاشه این هواپیما در دست نیست و اخبار منتشر شده تکذیب می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۳۷۶۲
ردی در کوه های دنا دیده شده است/ اعزام بالگرد برای بررسی گزارش ها

شاهین فتحی، معاون عملیات و امداد و نجات سازمان هلال احمر در این زمینه به جام جم آنلاین گفت: تقریبا 20 دقیقه پیش یکی از گروه‌های اعزامی جست‌وجو در ارتفاع 11 هزار پایی منطقه احتمالی سقوط هواپیمای شرکت هواپیمایی اسمان اخباری را به مرکز اصلی ارسال کرد از مشاهده یک لکه سیاه رنگ در منطقه که احتمالا مربوط به لاشه هواپیماست.
فتحی ضمن تکذیب مجدد پیدا شدن لاشه هواپیمای ساقط شده افزود: با دریافت این خبر یک اکیپ تخصصی با بالگرد به منطقه اعزام شده است که باید منتظر دریافت اظهار نظر کارشناسی و رسمی این گروه باشیم اما آنطور که تاکنون از طریق ارتباط بیسیم اطلاعات دریافت کرده‌ایم هنوز هیچ نشانه‌ای از لاشه هواپیما نیست.
وی تاکید کرد: شرایط جوی حاکم بر منطقه بخصوص در ارتفاع یاد شده می‌تواند عاملی در بروز خطای دید باشد و از این رو باید منتظر دریافت اخبار تکمیلی از بررسی‌های کارشناسی آخرین اکیپ اعزامی باشیم.
این مقام مسئول هلال احمر به خبرنگار ما گفت: باتوجه به اهمیت موضوع هرچند شرایط جوی بسیار نا مساعد است و ممکن است بررسی‌های هوایی با چالش روبرو شود اما هموطنان گرامی درنظر داشته باشند که اکیپ‌های مختلف زمینی بدون وقفه درحال جست‌وجوی مناطق احتمالی هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات: کشف لاشه هواپیما مورد تایید نیست

همچنین مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفتگو با ایسنا، درباره اخبار منتشر شده در خصوص کشف لاشه هواپیمای شرکت هواپیمایی آسمان در منطقه نوقل اظهار کرد: ما الان در منطقه نوقل هستیم و جستجوها ادامه دارد. همچنان بالگردهای ما در حال پرواز هستند تا محل دقیق سقوط هواپیما را پیدا کنند.

وی با بیان اینکه فعلا نمی‌توان خبر مربوط به کشف لاشه هواپیما را تایید کرد، افزود: جستجوها همچنان ادامه دارد.

همچنین سید علی وفایی مقدم، مدیر کل بحران استانداری کهگیلویه و بویر احمد نیز درباره کشف لاشه هواپیما گفت: این اخبار صحت ندارد و من در پیگیری که از معاون استاندار در منطقه داشتم، این موضوع رد شد.

لازم به ذکر است روابط عمومی اورژانس کشور نیز خبر کشف لاشه هواپیما را رد کرد و از ادامه عملیات جستجو خبر داد.

تکذیب خبر پیدا شدن لاشه هواپیمای سانحه‌ دیده

محمدسعید شرفی در گفتگو با فارس با تکذیب برخی اخبار مبنی بر پیدا شدن لاشه هواپیما اظهار داشت:‌ هنوز چیزی پیدا نکرده‌ایم و پهپادها در حال جستجو هستند.

وی با اشاره به اینکه شرایط جوی مناسب‌تر شده است،گفت:‌ تا دقایقی دیگر نیز اعزام هلی‌کوپترها برای بار دوم آغاز می‌شود تا جستجوها ادامه یابد.

مدیرکل دفتر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی یادآور شد: به هیچ عنوان تا یافتن لاشه هواپیما جستجوها متوقف نخواهد شد.

بنا بر این گزارش، هواپیمای ای تی آر شرکت آسمان روز گذشته در ۱۴ مایلی فرودگاه یاسوج از رادار فرودگاه محو شد. جستجوها برای یافتن بقایای هواپیما و اجساد ادامه دارد.

خبر پیدا شدن لاشه هواپیما صرفا مشاهدات یک نفر بوده است

محسن مومنی، مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان در گفتگو با فارس در رابطه با خبر منتشر شده مبنی بر پیدا شدن لاشه هواپیما اظهار کرد: اخبار منتشر شده درباره پیدا شدن لاشه هواپیما صرفا مشاهدات یک نفر بوده و قطعی نیست.

عماد عزتی / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها