رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفت‌وگو با جام جم آنلاین

اکیپ زمینی به ارتفاع 3780 رسید/ باد شدید پرواز بالگردها را مشکل کرده است

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به وزش باد شدید اعلام کرد پرواز بالگردها مشکل شده اما همچنان برنامه جست‌وجوی هوایی همزمان با اکیپ‌های زمینی ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۲۳۷۳۷
اکیپ زمینی به ارتفاع 3780 رسید/ باد شدید پرواز بالگردها را مشکل کرده است

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در این زمینه به جام جم آنلاین گفت: هم اکنون – زمان مخابره خبر- بالگردهای هلال‌احمر مشغول سوختگیری و آماده شدن برای پرواز مجدد هستند، اما با توجه به تغییرات شدید شرایط جوی و وزش باد شدید پرواز این بالگردها کمی با مشکل مواجه شده اما همچنان برنامه پروازی ادامه خواهد داشت.

سلیمی در ادامه افزود: بالگردها منطقه‌ای به وسعت 16 کیلومتر مربع در ارتفاع 3200 متری کوه دنا (منطقه احتمالی سقوط) را جست‌وجو کرده‌اند و پس از سوختگیری تا جای ممکن اوج گیری خواهند کرد تا بتوانند وسعت بیشتری را برای یافتن لاشه هواپیما جست‌وجو کنند.

این مقام مسئول با تاکید براینکه هنوز هیچ نشانه‌ای از لاشه هواپیما در دست نیست به خبرنگار ما گفت: افراد محلی که به صورت خودجوش به ارتفاعات صعود کرده بودند به دلیل صعب‌العبور بودن مناطق احتمالی سقوط با دامنه کوه بازگشته‌اند اما کوهنوردان حرفه‌ای و امدادگران کوهستان در قالب 6 اکیپ تخصصی همچنان مشغول جست‌وجو در ارتفاع حدود 3800 متری هستند.

وی در پایان افزود: روند جست‌وجو به صورت هوایی تاجایی که شرایط جوی امکان بدهد با دقت و جدیت کامل از سوی کادر پروازی بالگردها انجام خواهد شد اما در صورتی که شرایط جوی امکان پرواز بالگردها را ندهد و خطر احتمالی برای این بالگردها باشد جست‌وجو به صورت زمینی ادامه خواهد یافت.

عماد عزتی / جام جم آن‌لاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها