اوضاع فرهنگی عالم، اوضاع عجیبی است. از یک‌سو امواج سهمگین دنیاطلبی و لذت‌جویی و مبارزه با معنویت و خدامحوری و از سوی دیگر امواج خروشان گرایش به معنویت و خداجویی که ازجمله در افزایش چشمگیر و روزافزون مسلمانان بروز دارد و گاهی هم متأسفانه در تمسک به عرفان‌های کاذب و انحرافی!
کد خبر: ۱۰۷۸۵۵۰
حرکتی به رهبری حسین بن علی(ع)

در این میان اما دستگاه سیدالشهدا(ع)، داستان و ماجرایی دیگر دارد!

به‌رغم همه معارضان و دشمنان آشکار و پنهان و مستقیم و غیرمستقیم دستگاه حسین بن علی(ع)،جذبه و کشش این دستگاه هر روز دلباختگان و شیفتگان بیشتری را نه فقط در ایران بلکه در اقصی نقاط عالم مجذوب خود می‌کند.

حدود یکصد هزار هیات ثبت شده در ایران، برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از 4000 نقطه ایران و 41 کشور جهان، میلیون‌ها زائر اربعین از ده‌ها کشور جهان و حضور هزاران جوان مجاهد و ایثارگر از ایران، عراق، لبنان،‌ سوریه و افغانستان برای دفاع از حرم اهل بیت علیهم السلام، گوشه‌هایی از این سیل خروشان شیفتگی و دلباختگی به دستگاه عظیم امام حسین(ع) است.

امروز نه فقط در ایران، عراق، هند، پاکستان، بحرین و ده‌ها کشور اسلامی دیگر، که در کشورهای اروپایی، آمریکا، آمریکای لاتین، آسیای میانه، آفریقا و جنوب شرق آسیا نیز بیرق عزای حسینی برافراشته است و نه فقط ستایشگران شیعی بلکه رَپر آمریکایی هم در رثای حسین هنرنمایی می‌کند!

امروز نه‌فقط شیعیان بلکه برادران و خواهران اهل سنت و نه فقط مسلمانان بلکه پیروان ادیان دیگر به دلدادگان حسین(ع) پیوسته‌اند.

آری، معنا و مفهوم این شعر ماندگار، امروز بیش از گذشته قابل درک است که: «این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست این چه شمعیست که جان‌ها همه پروانه اوست.»

اما رمز و راز و سرّ این امواج خروشان به‌رغم این جبهه گسترده و پرتوان معارضان چیست؟

شاید بتوان علل و عواملی را برای این شیفتگی و دلدادگی روزافزون برشمرد، اما سرّ اصلی آن را باید در این جمله رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای مجلس خبرگان یافت؛ رهبری حسین بن علی(ع)!

جمله‌ای کوتاه اما پرمغز که از حقایقی ورای مشاهدات مادی ما حکایت دارد.

«امروز این مراسم از صد سال پیش که تدین مردم به ‌حسبِ ظاهر، معارضانی مثل معارضان امروز هم نداشت، خیلی گرم‌تر، گیراتر، پُرشورتر و گسترده‌تر دارد انجام می‌گیرد؛ همه اینها معنا دارد، همه اینها نشان‌دهنده یک حقایقی و یک جریانی است که به رهبری حسین‌بن‌علی (سلام‌الله‌علیه) دارد در دنیا پیش می‌رود؛ و ان‌شاءالله پیش خواهد رفت و کارگشا خواهد بود و گره‌‌های ملت‌ها را باز خواهد کرد.»

مهدی فضائلی - کارشناس ارشد رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها