سران قوه مجریه، مقننه و قضاییه پس از پایان مراسم تحلیف در نشست خبری با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی حاضر شدند.
کد خبر: ۱۰۵۹۰۰۴
نشست خبری سران 3 قوه پس از پایان مراسم تحلیف

به گزارش جام جم آنلاین ،حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور عصر امروز پس از انجام مراسم تحلیف در نشست‌خبری مشترک با روسای قوا، با بیان اینکه لازم می‌دانم از ملت بزرگ و محبوب‌مان به خاطر حضور حماسی در انتخابات 29 اردیبهشت تشکر کنم، گفت: همچنین از مقام معظم رهبری سپاسگزاری می‌کنم و از حمایت‌هایی که در 4 گذشته داشتند و تنفیذشان که راه را برای فعالیت‌های دولت هموار کرد، تشکر می‌کنم.

وی افزود: خوشحالم به عرض ملت برسانم که ما در طول 4 سال گذشته به بخش بزرگی از وعده‌هایی که دادیم، عمل کردیم و موفقیت‌های خوبی در سیاست‌خارجه و خارج کردن کشور از تحریم به دست آوردیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز شاهد یک ثبات اقتصادی هستیم و شاهد بیمه همگانی و کاهش مخارج درمانی بیماران در طول 4 سال گذشته بودیم، گفت: در گازوئیل، بنزین و گندم دیگر واردکننده نیستیم و هزینه حمل و نقل امروز شرایط بهتری دارد و امیدوارم در دولت دوازدهم وعده‌ها را اجرایی و عملیاتی کنیم و در زمینه رشد اقتصادی و معیشت مردم و تولید و اشتغال جوانان که مهمترین مسئله است، کار کنیم.

حجت‌الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: امیدوارم در پایان 4 سال آینده شاهد از بین رفتن فقر مطلق و در سیاست داخلی شاهد اجرایی شدن سند حقوق شهروندی باشیم.

وی افزود: امیدوارم شاهد انسجام و وحدت بیشتر بین گروه‌ها و اقوام و در سراسر کشور و شاهد عدالت باشیم و مردم ما همواره با نشاط‌تر نسبت به آینده باشند.

حجت‌الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: تلاش دولت دوازدهم ایجاد ثبات بیشتر در منطقه خواهد بود که اخیرا هم شاهد ضربه‌‌‌های موثر به تروریست‌ها بودیم. امیدوارم بتوانیم روابط‌مان را با همه کشورهای دوست برمبنای منافع مشترک توسعه دهیم و با نشاط بیشتر در مسیر وحدت و برادری گام برداریم.

رئیس قوه قضاییه: رئیس جمهور هرچه سریعتر کابینه را معرفی کند

آملی لاریجانی در این نشست خبری گفت: امروز فضای سیاسی کشور وارد مرحله جدید شد، و امیدواریم بر طرف مشکل بیکاری و معیشت و اقتصاد در اولویت کاری باشد و دو قوه دیگر هم کملال همکاری را با دولت داشته باشند تا بتوانند برای چالش ها راه حل پیدا کنند.

آملی لاریجانی با بیان اینکه امیدواریم که هرچه سریعتر رئیس جمهور کابینه را معرفی کند، ادامه داد: با اتکا به سرمایه های کشور امیدواریم مشکلات حل شود، امیدواریم دولت جدید بیش از پیش به ترویج اخلاق و دیانت اهتمام ورزد. قوه قضائیه هم در این مسائل از جمله امنیت اقتصادی و فرهنگی با دولت همکاری خواهد کرد.

وی گفت: اگر همت ها مضاعف شود انشالله میتوانیم مشکلات را از سر راه برداریم و فضای بهتری را برای ملت فراهم کنیم.

رئیس مجلس:عزم دولت برای حل مشکلات جدی است

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از مراسم تحلیف حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور و در نشست‌خبری مشترک با حضور رؤسای قوا، با اشاره به حضور چشمگیر نمایندگان و سران کشورهای مختلف جهان در این مراسم، گفت: این حضور چشمگیر کشورهای مختلف جهان در سطوح بالا بسیار معنا دار است. در این مراسم کشورهایی از آمریکای لاتین، آسیا، کشورهای منطقه، کشورهای اسلامی و .... شرکت کردند.

وی افزود: اولین پیام این حضور، احترام به ملت ایران است که با درصد شرکت بسیار بالایی انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم را رقم زدند.

لاریجانی تاکید کرد: دنیا با حضور خود نشان داد به انتخاب مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی احترام گذاشته است.

وی با بیان اینکه حضور کشورهای خارجی پشتوانه بسیار خوبی برای دولت است، خاطرنشان کرد: کشورهای دنیا علاقه مندی خود را برای همراهی و همکاری با دولت آتی با این حضور نشان دادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فرصت بسیار خوبی برای دولت و کشور فراهم شده که از ظرفیت های ملت برای توسعه و آبادانی استفاده کند.

وی عزم دولت برای رفع مشکلات را جدی برشمرد و گفت: مجلس نیز وظیفه خود میداند برای توسعه و آبادانی کشور و رفع بیکاری هرگونه همکاری با دولت جدید را بعمل بیاورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
جباری
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۴
۰
۰
آقای رییس جمهور و وزیر محترم صنایع خواهشا بداد مردم برسید حالا كه شروع دولت جدید است فكری برای خدمات پس از فروش ایران خودرو بكنید اوضاع خیلی وخیمه .

نیازمندی ها