نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه در گفت و گو با جام جم آنلاین

احتمال حذف چهار صفر بجای یک صفر / تبدیل ریال به تومان ارزش پول ملی را افزایش می‌دهد

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت وگو با جام جم آنلاین:

واحد پول تغییر نکرده است، مجلس باید تصویب کند / چاپ هر اسکناس 500 تومان هزینه دارد

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اجرای تغییر واحد پولی ریال به تومان که روزگذشته در هیات دولت به تصویب رسید را منوط به نظر و تصویب نمایندگان مجلس دانست.
کد خبر: ۱۰۵۴۷۴۵
واحد پول تغییر نکرده است، مجلس باید تصویب کند / چاپ هر اسکناس 500 تومان هزینه دارد

ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در گفت وگو با جام جم آنلاین افزود:این موضوع سال گذشته نیز از سوی دولت مطرح شده بود ولی بی نتیجه رها شد اکنون که بار دیگر از سوی دولت مطرح شد به نظر می رسد باید به تصویب مجلس نیز برسد چون هزینه مالی سنگینی به همراه دارد.

وی ادامه داد:تغییر واحد پولی از ریال به تومان در حرف بسیار راحت است ولی در اجرا کار راحتی نیست بدین جهت که ابتدا باید تمام اسکناس های موجود در بازار و دست مردم جمع آوری واسکناس های جدیدی چاپ شود .که همین موضوع هزینه بسیار سنگینی را به همراه دارد .یادم می آید زمانی یکی از مسئولین در باره علت چاپ نشدن اسکناس 200 تومانی می گفت چاپ هر یک اسکناس حدود 400 الی 500 تومان هزینه دارد. قطعا برای اجرای چنین کاری باید بودجه ای از سوی مجلس درنظر گرفته شود.

موسوی لارگانی به اثرات اقتصادی تغییر واحد پولی اشاره کرد و گفت:مسلما انجام چنین کاری باید با اقدامات کارشناسی دقیق و علمی صورت گیرد اگر قرار است این کار انجام شود بهتر است یک بار وبرای همیشه انجام و اثراتش هم دیده شود.به بیان دیگر با اجرای آن مردم باید اثرات آن چون کاهش تورم و افزایش ارزش پول ملی کشورمان را ببینند.

این نمایند مجلس این تصمیم اخیر دولت که به منزله حذف یک صفر است را چندان کارشناسی ندانست و افزود:پیشتر بحث 3 صفر مطرح بود و کار کارشناسی خوبی هم بر روی ان انجام شده بود ولی متوقف ماند .در حال حاضر نیز ما در معاملات خود عملا به صورت محاوره از واحد تومان استفاده می کنیم. باید ببینیم حذف یک صفر اثر ملموسی دارد یا خیر.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها