رئیس مجلس با اشاره به اینکه شعارهای گفته شده درباره افزایش یارانه‌ها به صلاح کشور نیست گفت: مجلس با این روش‌ها مخالف است.
کد خبر: ۱۰۲۵۸۰۵
لاریجانی: شعار افزایش یارانه‌ها به صلاح کشور نیست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه 12 اردیبهشت ) در مراسم افتتاحیه سی امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته برای برگزاری این رویداد فرهنگی گفت: این نمایشگاه در سال‌های گذشته با توجه به وضعیت متفاوت هر سال برگزار شد و این مهم علاوه بر برگزاری نمایشگاه‌های استانی است؛ لذا این رویداد فرهنگی نشانگر تعلق خاطر ایرانیان به تعقل، تفکر و ترقی علمی است.

وی با اشاره به برخی نکات پیام رئیس جمهور ایتالیا که در مراسم افتتاحیه قرائت شد، اظهار کرد: ایران و ایتالیا کشورهای با عظمت و تاریخی هستند و این سابقه تاریخی موجب شده برخی از خصوصیات ایرانیان در سنن کشور ایتالیا مشاهده شود.

رئیس مجلس بابیان اینکه امروزه برخی از ناشران کتاب که در حوزه صادرات فعال هستند با مشکلات متعددی مواجه‌اند، گفت: به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد و توصیه می‌کنیم صندوق تشویق صادرات فرهنگی به منظور پشتیبانی از صادرکنندگانی فرهنگی تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه مخالف یارانه دادن به حوزه نشر نیستیم اما باید توجه داشت که کلید این مسئله همواره دست دولت بوده و متأسفانه پرداخت یارانه یک روز انجام شده و یک روز انجام نشده است، ادامه داد: باید بدانیم اگر از ظرفیت یارانه برای تحرک موتور تولید استفاده کنیم بیشتر به نفع‌مان خواهد بود.

رئیس مجلس در ادامه با اشاره به شعارهایی که درباره افزایش یارانه‌ها داده می‌شود، گفت: شعارهای گفته شده در خصوص افزایش یارانه‌ها به صلاح کشور نیست زیرا منابع آن وجود ندارد؛ البته باید بدانیم که این مسئله از شئونات دولت نبوده و از شئونات مجلس تلقی می‌شود و مجلس شورای اسلامی نیز با این روش‌ها مخالف است؛ البته اکنون هم منابعی وجود ندارد زیرا اگر هم منابعی تأمین شود باید به چرخه تولید اختصاص یابد.

لاریجانی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب پدیده مهم و فرخنده‌ای است، خاطر نشان کرد: برگزاری این نمایشگاه همواره با استقبال رو به رشد مردم و مخاطبان همراه بوده است از این رو امیدواریم نمایشگاه امسال برای ملت آورده‌های فرهنگی همراه داشته باشد.

براساس این گزارش در آیین افتتاحیه سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از تمبر یادبود سی سالگی این نمایشگاه رونمایی و در ادامه جوایز ناشران برگزیده سال 95 نیز اهدا شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها