گفت وگوی جام جم آنلاین با محمد درویش در باره حذف کاغذ از تبلیغات انتخاباتی

کاندیداها حمایت از محیط زیست را درعمل نشان دهند

سالهاست درکارزار انتخاباتی ، شعارحفظ محیط زیست از سوی کاندیداها مطرح می شود ولی هیچگاه در عمل رفتاری مطابق با این شعار از آنها مشاهده نشده است.از این رو همیشه به هنگام انتخابات در ودیوار شهر و خیابان ها مملو از پوسترهای تبلیغاتی می شود که نه تنها ظاهر شهر را نازیبا می سازد بلکه هزینه ها وزحمات مضاعفی را برای پاکسازی خیابان ها بوجود می آورد.اما امسال به یمن توسعه ارتباطات و فناوری های نوین کمپینی از سوی برخی کاندیداها و فعالان محیط زیست به راه افتاده است مبنی براینکه بیایید امسال در این کارزار دیگر از کاغذ و پوستر استفاده نکنیم و ازشبکه های اجتماعی برای تبلیغات بهره ببریم.
کد خبر: ۱۰۲۲۹۹۱
کاندیداها حمایت از محیط زیست را درعمل نشان دهند

به گزارش جام جم آنلاین ،حسام الدین آشنا مشاور رسانه ای رئیس جمهوری ومحمد باقر قالیباف شهردار تهران از جمله افرادی هستند که در شبکه های اجتماعی خود ضمن حمایت از فعالیت های زیست محیطی ،خواستار ممانعت استفاده از تبلیغات کاغذی شدند.

حسام‌الدین آشنا در حساب توئیتری خود نوشت:« می‌توان در انتخابات 96 تبلیغاتی دوستدار محیط زیست را با مصرف هرچه کمتر کاغذ و مواد پلاستیکی تجربه کرد. نه به خیابان‌ها و آری به شبکه‌های اجتماعی»

شهردار تهران نیز در اینستاگرام خود اعلام کرد که امسال ازتبلیغات کاغذی استفاده نخواهد کرد.

محمد درویش مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در گفت وگو با جام جم آنلاین ضمن حمایت از راه اندازی چنین کمپینی ،کاهش مصرف کاغذ را یک امر ضروری دانست و گفت:برای تهیه هرتن کاغذ 17 درخت قطع می شود این درحالیست که ما در سرزمینی زندگی می کنیم که سهم سرانه هر ایرانی از جنگل حدود 8دهم است .یعنی یک چهارم سهم دیگر مردم جهان.لذا باید حداقل چهار برابر دیگر مردم دنیا مراقب حفظ جنگل های کشور خود باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید تا آنجا که می توانیم ازتکنولوژی های جدید برای این کار استفاده کنیم افزود: به واسطه وجود شبکه های اجتماعی و رسانه های دیداری وشنیداری به راحتی می توان استفاده از کاغذ را در تبلیغات انتخاباتی محدود کرد.این درحالیست که ابزارهای نوین امروزی ماندگارترند ولی کاغذها هم زودازبین می روند و هم شهر را نازیبا می سازند.ودر مقابل هزینه مضاعفی را نیز بر دولت تحمیل می کنند.

به گفته این کارشناس محیط زیست ،وقتی کاندیداها در شعارهای تبلیغاتی خود به حفظ محیط زیست اشاره می کنند، پس در عمل هم باید نشان دهند که حافظ محیط زیست هستند. به عبارتی باید ثابت کنند چقدر مرد عمل هستند . اغلب کاندیداها شعار زیست محیطی سر می دهندولی هیچگاه حاضر نیستند با دوچرخه رفت وامد کنند و خودرویشان به همراه راننده را ترک نمی کنند.

وی ادامه داد:مسلما کاندیدایی که شهر را پر از پوستر کاغذی خود کند منافع خودش را بر منافع مردم ترجیح می دهد.از این رودر تلاشیم با کمک تشکل های مردم نهاد آموزش لازم را به کاندیداها بدهیم.و کاندیداها هم عملا نشان دهند که در مانیفست های انتخاباتی خود چقدر به حفظ محیط زیست اهمیت می دهند.

درویش در عین حال با اشاره به اینکه در این دوره انتخاباتی آرایه ها و آموزه های محیط زیستی پررنگ تر است گفت:خوشبختانه ائتلاف های محیط زیستی خوبی شکل گرفته و حتی در برخی کلان شهرها در حال یارگیری هستند. درواقع نسبت به 10 سال پیش پیشرفت شگرفی رخ داده است .و کاندیداها درتلاشند به مردم بگویند دربرنامه هایشان به محیط زیست اهمیت می دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها