عمان به اردن هشدار داد که نشست سران عرب علیه ایران نباشد.
کد خبر: ۱۰۱۳۴۷۳
عمان به اردن درباره ایران هشدار داد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، مسئولان بلندپایه عمانی با ارسال پیامی ویژه به اردن اعلام کردند، در صورتی که بیانیه پایانی نشست سران عرب در امان پایتخت اردن، موجب بروز مشکل و تنگنا شود، سطح حضور خود را در این نشست را کاهش می دهند.

برپایه این گزارش، منابع دیپلماتیک عمان اعلام کردند، مسئولان بلندپایه عمانی پیام ویژه ای را برای اردن ارسال کردند مبنی بر این که چنانچه متن بیانیه پایانی نشست سران عرب در امان موجب بروز مشکل و تنگنا شود، آنان سطح حضور خود را در این نشست کاهش می دهند.

گرچه در این پیام منظور از بروز مشکل و تنگنا توضیح داده نشده است ، اما بنابر اعلام منابع آگاه به نظر می‌رسد این موضوع مربوط به مواضع افراطی عربستان علیه جمهوری اسلامی ایران باشد.

منابع دیپلماتیک می گویند مسقط با این پیام از قبل به اردن اعلام کرده است، چنانچه متن بیانیه پایانی نشست سران عرب در اردن شامل اتهام زنی علیه ایران به حمایت از تروریسم در منطقه و یا دعوت به قطع رابطه با آن باشد، بهتر می‌داند سطح حضور خود را در آن کاهش دهد.

عمان در توضیح این موضع اعلام کرده است، مسقط نمی‌خواهد موجب ناراحتی و در تنگنا قرار گرفتن هیچ طرفی باشد و چنانچه برخی کشورهای برادر بر مواضع افراطی خود در قبال پرونده ایران پافشاری کنند، فقط به کاهش سطح حضور خود در نشست سران متوسل خواهد شد.

این در حالی است که عمان و کویت به طور غیرمستقیم حامی گفت‌وگو با ایران به عنوان کشور همسایه و با در نظر گرفتن منافع متقابل هستند.
در همین حال برخی منابع آگاه اعلام کردند، سفر ناگهانی عبدالله دوم پادشاه اردن به مغرب با تاکید امان بر حضور رهبران عرب در سطح بالا در نشست سران ارتباط دارد زیرا اردن خواستار حضور رهبران و روسای جمهور عرب در این نشست است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
نوذر
Canada
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۲
۰
۰
بارك الله به عمان بعدش هم كویت...ما مواضع خصمانه ی بعضی كشورها و ابراز لطف كشورهای دوست را فراموش نخواهیم كرد...درود بر اعراب كشور خودمان بعد هم اعراب دوست...
نرم افزار موبایل
-
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
۰
۰
دوستی عجم وعرب هرگزامكانپذیرنخواهدشد؟چراكه غروربیجاوعصبیت عربیت ؟ادعاهای كاذب اعراب امكان دوستی روسلب كرده ومنشا* همه فتنه ها آل سعوده

نیازمندی ها