یک متخصص طب فیزیکی با تاکید بر اینکه کنار آمدن با درد مچ دست به هیچ عنوان توصیه نمی شود، گفت: پوکی استخوان ممکن است در این ناحیه نیز مشاهده شود.
کد خبر: ۱۰۱۳۲۶۶
توصیه‌های پزشکی به زنان خانه‌دار

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، علی پناهی، سه عامل را در آسیب به مچ دست موثر شمرد و عنوان کرد: درد این ناحیه ناشی از آسیب استخوانی و مفصلی است و یا امکان دارد به دنبال آسیب اعصاب مچ دست، فرد احساس ناراحتی داشته باشد.

وی، دردهای ارجاعی را به عنوان عامل سوم در درد مچ دست معرفی کرد و افزود: ممکن است درد اصلی در گردن باشد، اما فرد در مچ دست آن را حس کند.

پناهی از گزگز انگشتان دست به عنوان علامت اولیه سندرم مچ دست یاد کرد و افزود: در مراحل نهایی، فرد قادر به گرفتن وسیله نیست و سندرم مچ دست باعث از دست رفتن عضلات کف دست خواهد شد.

این متخصص طب فیزیکی متذکر شد: پوکی استخوان در ناحیه مچ دست نیز اتفاق می افتد؛ بنابراین زنان خانه دار که دست را طولانی مدت در حالت خم شده قرار می دهند و افرادی که با کامپیوتر زیاد کار می کندد، باید مراقب باشند.

پناهی با بیان اینکه تست نوار عصب عضله در تشخیص سندرم مچ دست موثر است، اذعان داشت: درد این ناحیه به سه نوع خفیف، متوسط و شدید تقسیم می شود که برای نوع خفیف استفاده از مچ بند و برای دردهای شدیدتر، انجام عمل جراحی مفید است. نقرس، روماتیسم مفصلی و بیماری های خونی نیز می تواند موجب بروز دردهای مفصلی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها