رئیس اتحادیه کفش دست‌دوز در گفت‌وگو با جام جم

قاچاق و مالیات بر ارزش افزوده تولید را زمین‌گیر کرده است

جام جم آنلاین گزارش می دهد

واکنش مردم به کمپین تبریزی‌ها

با مطرح شدن شعار " ایرانی کالای ایرانی بخر" که امسال برای حمایت از تولید داخلی بسیار تبلغ شد، می توان کم کم موجی از حمایت از تولید کنندگان داخلی را در میان مردم مشاهده کرد و این تغییر در دیدگاه که هنوز در نقطه آغازین خودش است باعث شده تا حتی برخی از صنوف توزیعی که کالاهای ایرانی با کیفیت را به اسم ترک و خارجی می فروختند هم اینک هنگام پرسش خریدار بدون هیچ درنگی بگویند این جنس ایرانی است.
کد خبر: ۱۰۰۱۹۵۱
واکنش مردم به کمپین تبریزی‌ها

با مطرح شدن شعار " ایرانی کالای ایرانی بخر" که امسال برای حمایت از تولید داخلی بسیار تبلغ شد، می توان کم کم موجی از حمایت از تولید کنندگان داخلی را در میان مردم مشاهده کرد و این تغییر در دیدگاه که هنوز در نقطه آغازین خودش است باعث شده تا حتی برخی از صنوف توزیعی که کالاهای ایرانی با کیفیت را به اسم ترک و خارجی می فروختند هم اینک هنگام پرسش خریدار بدون هیچ درنگی بگویند این جنس ایرانی است. و جالب توجه تر آنکه برای اولین بار یک صنف از بازاریان تبریز حرکتی جدی را برای حمایت از تولیدات داخلی آغاز کرده اند و با متحد شدن توانستند کمپینی را فقط برای فروش کفش تبریز با نصب تابلویی بر سر در مغازه هایشان تشکیل دهند که توانسته با استقبال مردم نیز مواجه شود.

اخیرا جام جم آنلاین گزارشی را در رابطه با پیوستن 560 مغازه دار تبریزی برای فروش کفش های تولید این استان برروی خروجی سایت قرار داد که بسیاری از مردم با ارسال پیامهایی این حرکت را ستوده و خواستار گسترش آن به سایر صنوف و سایر استانها شده اند که در این گزارش به برخی از این پیامها اشاره می شود.

یکی از مخاطبان می گوید: ایرانیان با فرهنگ یقیناٌ از کفش با کیفیت ایرانی حمایت خواهند کرد.

بهروز نیز این حرکت را بسیار پسندیده دانسته و گفته ایکاش تولیدکنندگان محترم کفش تبریز نسبت به عرضه مستقیم کفش در استانهایی مانند ایلام، لرستان و ... که تولیدی کفش ندارند اقدام کنندتا ما هم با خرید کفش مرغوب ایرانی بصورت عملی از آنها حمایت کنیم.

علی تهرانی به مردم غیور تبریز ازاینکه بانی این حرکت ملی شده اند تبریک گفته و ابراز امید واری کرده است که تولید کنندگان ایرانی هم از جان، مایه گذاشته وبهترین وبا کیفیت ترین کالای خودشان را عرضه کنند وبه قول قدیمی ها کم نگذارند و درپایان گفته که خودش یک اتومبیل ایرانی خریده و از مردم ایران خواسته کالای ایرانی بخرند.

مخاطب دیگری نیز پیام گذاشته است، باکیفیت ترین وزیباترین کفش جهان کفش تبریز است و صنعت مظلوم کفش تبریز که باتوجه به تحریم ها و پاره ای مشکلات زیان ده بوده است توانسته با تلاش تولید کنندگان ،این کالا باز باهمان کیفیت وزیبایی بدون کم کردن مواد اولیه وکیفیت تولید شود و در پایان نیز مردم را به حمایت ازاین صنعت ترغیب کرده است .

یکی دیگر از هموطنان از خطه کردستان نیز گفته هر بار تا به امروز وقتی برای خرید کفش به مغازه رفته تنها چیزی که پرسیده است این جمله بوده ؟ که آیا کفش تولید تبریز است؟

البته برخی از مخاطبان نیز در پیام هایشان ضمن تایید کفش های تولید داخل از بالا بودن قیمت ها گلایه داشتند و خواستار آن هستند تا با بکارگیری شیوه هایی هزینه های تولید کاهش یابد.

یکی از مخاطبان در این باره می گوید کفش تبریز مثل فرش تبریز کیفیت جهانی دارد واز چرم اصل تهیه می شود امابا وجود کیفیت فوق العاده آن، قیمت گرانی هم دارد وبرای عده ای از پولدارها وکسانی که دنبال پوشاک مارکدار هستند وقیمت برایشان مهم نیست خریداری می شود و برای بنده و خانواده سطح متوسط درآمدی، خرید هرساله کفش تبریز میسر نبوده وکفشهای چینی که بنام کفش تبریز فروخته می شود جلب توجه می کند. باید به این موضوع اشاره کنم که کیفیت کفش تبریز به گونه ای است که باتوجه به استفاده از آن تا حداقل دوسه سال قابل استفاده هستند. تقاضایی که دارم اگر بشود با وارد کردن تکنولوژی های روز ضمن حفظ کیفیت، بهای تمام شده کفش تبریز رو پایین آورد کفش تبریز بازار و فروش خوبی در داخل وخارج کشورخواهد داشت.

یکی دیگر از هموطنان نیزخطاب به تولید کنندگان تبریزی گفته است خوب کفش هایتون را ارزان تر کنید تا همه مردم از شما بخرند و هم کاسبی شما راه بیفتد نه بنجل فروشی.

هموطن اصفهانی نیز با ارسال پیامی بر غیرت وهمیت مردم دلاور آذربایجان درود فرستاده و در ادامه گفته ای کاش این حرکت در همه موارد خرید و فروش و در همه نقاط کشور فراگیر شود به خصوص که خرید شب عید مردم نزدیک است.
سیما رادمنش_جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
دارابی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
۰
۰
ضمن تبریك به هموطنان تبریزی برای كیفیت خوب كفشهای زیباشون .اگر كفشهای زیباتر و طبی تولید كنند خریدار هم بیشتر و برای تعویض یا بر گشت هم امكاناتی بگذارند طرفدار بیشتری خواهند داشت من چكمه خریدم 24 ساعت بعد نه برام تیویض كردند و نه پس گرفتند .روی دستم مانده و باعث شده دیگر گرد مغازه كفش تبریز نگردم.
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
تو خریدت دقت كن خودت انتخاب كردی

نیازمندی ها