دولت پاپوآ گینه نو در حال نهایی کردن اسناد اخراج 60 پناهجو از جمله چند ایرانی از بازداشتگاه پناهجویان استرالیا در جزیره مانوس و انتقال آنها به کشورشان است.
کد خبر: ۹۹۸۷۳۰
دولت پاپوآ گینه نو پناهجویان ایرانی را اخراج می کند

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، رادیو نیوزیلند روز دوشنبه اعلام کرد بسیاری از کسانی که در برنامه اخراج از بازداشتگاه مانوس در پاپواگینه نو قرار دارند از ایران، عراق، نپال، پاکستان، سومالی، سودان، ویتنام، بنگلادش و هند هستند.

به نوشته تارنمای این رادیو، سلیمان کانتا، از مقام های مهاجرت پاپوآ گینه نو گفت: این یک گام در مسیر تعطیل کردن بازداشتگاه مانوس است، جایی که هنوز 168 نفر بدون دریافت پناهندگی وجود دارند و اخراج خواهند شد.

دیوان عالی پاپوآ گینه نو آوریل سال گذشته میلادی فعالیت این بازداشتگاه را خلاف قانون اساسی دانست که حقوق زندانیان و آزادی فردی را نقض می کند و پس از آن پیتر اونیل، نخست وزیر این کشور در منطقه اقیانوس آرام متعهد به بستن آن شد.

سلیمان کانتا گفت: کسانی که پناهندگی ندارند، هیچ پایه و اساس قانونی برای باقی ماندن آنها در پاپوا گینه نو وجود ندارد و باید این کشور را ترک کنند.این افراد به دریافت کمک و پیشنهاد بازگشت داوطلبانه تشویق می شوند.

دولت ایران با بازگشت اجباری این پناهجویان به کشور موافقت نکرده است و تاکید دارد بازگشت پناهجویان باید به درخواست و تقاضای خود آنها و داوطلبانه انجام شود.

مقامات مهاجرتی پاپوآ گینه نو و نیروهای مرزی استرالیا مهر ماه امسال در نشستی مطرح کردند اخراج پناهجویان تا زمانی که فرایند بررسی پرونده آنها نهایی نشده و به شکایات آنها رسیدگی نشده باشد، انجام نمی شود.

حدود 600 پناهنده در بازداشتگاه مانوس وجود دارند و اکنون دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا و دولت استرالیا بر سر توافق گذشته با دولت اوباما برای انتقال آنها به آمریکا اختلاف دارند.

نیوزیلند نیز پیشنهاد استرالیا را برای پذیرش 150 پناهنده رد کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها