رئیس اتحادیه صنف دارندگان تعمیرگاه، اتوسرویس، توقفگاه و پارکینگ های تهران گفت :100 پارکینگ بخش خصوصی و تعداد انگشت شمار پارکینگ طبقاتی جوابگوی 4 میلیون خودروی شهر تهران نیست.
کد خبر: ۹۸۹۲۵۶
در خیابان ها هم جای توقف پیدا نمی‌شود / 100 پارکینگ درمقابل 4 میلیون خودرو در تهران!

علیرضا راسی در گفت و گو با جام جم آنلاین با اشاره به اینکه تهران پایتخت بدون پارکینگ است اظهار داشت :در سالهای گذشته ساختمانهای سر به فلک کشیده بسیاری از سوی شهرداری مجوز ساخت گرفتند اما شهرداری نتوانسته پارکینگ مورد نیاز را تامین کند و باتوجه به اخذ وجوهاتی بابت پایان کار ، شهرداری باید پارکینگ مورد نیاز را در سطح شهر می ساخت اما جزء تعدادی انگشت شمار در سطح شهر تهران پارکینگ طبقاتی نمی بینیم واین تعداد پاسخگوی نیاز کلان شهر تهران نیست.

وی افزود : شهرداری موظف است به میزان ساخت و سازی که در شهر انجام می‌شود، پارکینگ بسازد و با مطالعه میدانی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم شهرداری به ازای یک پنجم دریافتی هایش هم عمل نکرده و تعداد پارکینگ های ساخته شده در تهران بسیار کم است.

وی افزود: فضایی برای تردد این همه خودرو در داخل شهر ایجاد نشده و تعداد خودروها روز به روز در حال اضافه شدن است و خودرو های وارداتی نیز به جمع خودروهای داخلی اضافه شده و در شرایط فعلی خیابان های تهران دیگر جوابگوی این حجم خودرو نیست به گونه ای که حتی در خیابان ها هم جای توقف پیدا نمی‌شود.

راسی گفت در تهران پارکینگ ها ی مجاز بخش خصوصی حدود 100 واحد است که این پارکینگ ها طبقاتی نیستند و اخذ نرخ های چند هزار تومانی برای 24ساعت پارک پاسخگوی هزینه ها و ارزش ملکی صاحبان این پارکینگ ها نیست .

وی در ادامه گفت :اگر هم پارکینگ داران نرخ پارک و هزینه هایشان را افزایش دهند توسط سازمان های نظارتی با جریمه مواجه می شوند. پارکینگ‌های شهر تهران برای ادامه کار نیاز به حمایت دارند و اگر حمایت های لازم برای در نظر گرفتن نرخ های معقول و منطقی و یا تخفیف های مالیاتی و عوارض صورت نگیرد، تعطیل خواهند شد.

راسی در ادامه به مشکل پارکینگ نداشتن ساختمان ها به ویژه مسکونی ها اشاره کرده گفت : هر واحد مسکونی باید دو تا سه پارکینگ داشته باشد و زمانی که کارفرما و سازنده ساختمان فضایی برای پارکینگ در نظر نمی گیرد باید عوارضش را به شهرداری پرداخت کند، شهرداری هم با این هزینه عوارض و جریمه باید در مکان های پر رفت وآمد پارکینگ احداث کند، اما این اتفاق نیفتاده و مشکلات بسیاری در این زمینه وجود دارد.

سیما رادمنش- جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
۰
۰
مقصر ترین در زمینه ی ترافیك و آلودگی هوا شهرداری تهران و سپس پلیس راهنمایی است.مدیریت هر دو ارگان در زمینه ی ترافیك صفر است...

نیازمندی ها