رییس ستاد انتخابات کشور گفت: تلاش وزارت کشور برگزاری انتخابات پرشور، سالم و امن است که در این زمینه فرمایشات امام راحل مبنی بر میزان بودن رای مردم و رهبر معظم انقلاب مبنی بر حق الناس بودن رای مردم مدنظر خواهد بود.
کد خبر: ۹۸۳۹۳۴
احمدی:در صدد فراهم کردن مقدمات انتخابات هستیم

به گزارش جام جم آنلاین،علی اصغر احمدی در گفت و گو با ایرنا درباره برنامه های ستاد انتخابات کشور برای انتخابات آتی افزود: سه انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در چهارحوزه انتخابیه را پیش رو داریم که 29 اردیبهشت ماه 1396 برگزار می شود.

وی ادامه داد: براساس مفاد سه قانون مربوط به این سه انتخابات باید براساس برنامه زمان بندی تشکیل هیات اجرایی به فرمانداران و بخشداران ابلاغ شود که در زمان خود انجام خواهد شد.

رییس ستاد انتخابات کشور با بیان این که در حال حاضر به دنبال فراهم کردن مقدمات انتخابات مثل تهیه تعرفه های انتخاباتی، صندوق های اخذ رای، مهر مورد نیاز برای هر سه انتخابات هستیم، گفت: در انتخابات ریاست جمهوری باید دو مرحله را پیش بینی کنیم چون فرصت تمهید مقدمات نیست و قانون می گوید اگر به دور دوم کشیده شود هفته بعد انتخابات برگزار می شود یعنی ما در واقع باید برای چهار انتخابات همه امکانات را فراهم کنیم.

احمدی افزود: هماهنگی لازم با هیات مرکزی نظارت شورای نگهبان و هیات مرکزی نظارت مجلس شورای اسلامی باید انجام می شد که کارهای زیادی انجام شده و کارها براساس برنامه زمان بندی عقب نیست.

وی همچنین به مساله برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی اشاره کرد و یادآور شد: مساله زیرساختی این مساله مثل فیبرنوری تا دایر شدن شعب در اقصی نقاط کشور است که این شعب باید به هیات های اجرایی بگویند تعداد صندوق ها چقدر و کجا باشد مورد توجه است.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: در تعامل با دستگاه هایی مثل مخابرات و هیات های نظارت موضوع برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی را جلو می بریم تا ببینیم چه بخشی از انتخابات را می توانیم به صورت تمام الکترونیکی برگزار کنیم.

احمدی ادامه داد: در حال حاضر اعداد و ارقام قابل بیان نیست به دلیل این که باید ظرفیت حداکثری وزارت کشور را به گونه ای که مطمئن هستیم، جلو ببریم و نظر دستگاه های نظارتی نیز در این زمینه شرط خواهد بود و در زمان خودش این موضوع را دنبال خواهیم کرد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که وزارت کشور تا چه میزان آمادگی برگزاری انتخابات رابه صورت تمام الکترونیکی دارد؟، اظهارداشت: بخشی از این مساله مثل زیرساخت و رساندن فیبرنوری به همه نقاط در دست وزارت کشور نیست و بر عهده دستگاه تخصصی است.

رییس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: همچنین موضوع سخت افزار باید مورد توجه قرار بگیرد، در تمام نقاط که شعب دایر خواهد شد به طور تقریبی حدود دو صندوق و دو شعبه در تمام کشور برای دو انتخابات باید داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها