رئیس اسبق رسانه ملی عنوان کرد: در رقابت‌های سال 92، روحانی یک مهاجم تمام عیار بود که با تکیه بر قدرت بیان و برخورداری از مهارت در صنعت خطابه و منبر توانست از تفرقه‌ی میان نامزدهای رقیب که تقریباً در یک طیف سیاسی قرار داشتند بهره‌برداری کند.
کد خبر: ۹۸۲۱۱۹
روحانی نباید فراموش کند که در سال ۹۶، یک مدافع است و نه یک مهاجم!

به گزارش جام جم آنلاین ، عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق رسانه ملی در صفحه شخصی اش نوشت: آقای روحانی در ماه‌های پایانی دوره‌ی اول ریاست جمهوری خود قرار دارد.

در رقابت‌های سال 92، او یک مهاجم تمام عیار بود که با تکیه بر قدرت بیان و برخورداری از مهارت در صنعت خطابه و منبر توانست از تفرقه‌ی میان نامزدهای رقیب که تقریباً در یک طیف سیاسی قرار داشتند بهره‌برداری کند و با اختلاف کمی در همان دوره اول کار را تمام کند.

مزیت نسبی روحانی در حوزه دیپلماسی خارجی است. هر چند برجام به فرجام نرسید ولی او تلاش می‌کند همچنان از این مزیت شخصی خود بهره ببرد.

البته حماسه‌ی آزادی حلب نشان داد، آنچه که مایه قوت مذاکره و گفتگوست، ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده‌خواهی است والا جهان استکبار به راحتی ما را در معادلات خود هضم می‌کند.

واقع‌نگری ایجاب می‌کند که آقای روحانی این متغیر مهم را در ادبیات آینده خود دخالت دهد .

اما نکته مهم و تعیین کننده، توقف چرخ زندگی مردم، علیرغم توقف چرخ فعالیت هسته‌ای کشور است . چراکه مشکل فقر؛ بیکاری و رکود اقتصادی در ابعاد وسیع‌تری تداوم داشته است.

با فروش اوراق قرضه و افزایش جهشی بودجه جاری دولت؛ به نظر می‌رسد طرح‌های ضربتی برای رضایتمندی عمومی در حال اجراست. هر چند این اقدامات؛ روبنائی و قدری پوپولیستی است.

مبارزه با بوروکراسی ویرانگر در چرخه اقتصاد و تولید ، اعتماد و اطمینان به نیروهای جوان ، تقویت شرکت‌های دانش بنیان؛ سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در بخش فناوری اطلاعات، تسهیل در امر صادرات، مقابله با اژدهای هفت سر رانت و انحصار و تحول در نظام پولی و بانکی از جمله اقدامات اساسی است که باید در اولویت قرار گیرد.

روحانی نباید فراموش کند که در سال 96، یک مدافع است و نه یک مهاجم!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۹
پدرام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
۰
۰
جناب ضرغامی! شما باید این حرفارو بزنی! شما نزنی كی بزنه؟؟
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
۰
۰
جام جم مردم شما رو دوست دارن چون معمولا بی طرف بودین.... الان شدین نشریه مخالفان دولت!!!!
چرا؟؟؟
هستی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
این یك نقد منصفانه است . كدوم قسمت این متن واقعیت ندارد؟
ج س
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
۰
۰
سلام من كاری به این و آن ندارم ولی زندگی من چندسالی است دچار مشكل شده از یك طرف بیكارشدم ازیك طرف گرانی .مانده ام در چه كنم چه كنم .
آزاد
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
۰
۰
آیا با این گرانی دلار و كاهش شدید ارزش پول ملی و افزایش نجومی قیمتها این دولت دیگر طرفداری برای خود باقی گذاشته
علی معلم
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
۰
۰
انشاءالله روحانی تك دوره خواهد بود
جانباز و بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
۰
۰
آقای ضرغامی مردم خوب می فهمند عده ای از مردم دل خوش كردن به حرفهای آقای روحانی وفكر كردند كه او راست می گوید وعده ای هم گفتند كه آقای روحانی چون لباس پیامبر برتن دارد او راست می گوید و عده ای از مردم هم چون دیدن آقای روحانی بصورت نامرئی از طرف دیگران دارد حمایت می شود و آنها طرفدار آنها بودند فكر كردند به وعده های خود عمل می كند و همه این وعده ها در یك جا جمع شده بود كه آقای روحانی بصورت كلید به مردم نشان داد ولی افسوس كه آن كلید زنگ زد و دیگر هیچ قفلی را باز نكرد كه نكردو این بود كه مردم كم كم به خود آمدند كه چه بلایی دولت تدبیر و امید بر سرشان آورده است آن كلید رفت قفل بیت المال را باز كرد و حقوق های نجومی ریخت به جیب مدیران و مسئولان دولت یازدهم ضمنا" كلید هم دست آقایان نوبخت و طیب نیا بود. البته اول منكر داشتن كلید بودند ولی بعدا" یك انسان شجاع گفت كلید دست آنها بوده و یك سند را نشان داد كه امضای هردوی این بزرگواران پای آن بود ولی این آقایان در ابتدا بازی كی بود كی بود من نبودم را برای مردم به نمایش گذاشت
لیلیا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
۰
۰
هر كسی هم به غیر اقای روحانی بود مملكت از این بدتر میشد ربطی به ایشون نداره چرا همه چیو گردن جناب اقای دكتر روحانی میندازید واقعا درست نیست این رفتارتون .
ایرانی
United States
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
۰
۰
جام جم ! حالا شما شدید وكیل مدافع ضرغامی ؟ چرا نظرات مارو منعكس نمی كنی ؟!

نیازمندی ها