شرکت سایک، هفتمین خودروساز بزرگ دنیا و تولید کننده خودروهای ام‌جی، ایران را به عنوان یکی از پایگاه‌های استراتژیک خود برای سرمایه گذاری، تولید و صادرات خودرو به دنیا برگزیده است.
کد خبر: ۹۵۲۴۱۸
همه‌چیز‌درباره MG‌360 که قرار‌است در ایران تولید‌شود

به گزارش جام جم آنلاین از اسب بخار ، لین یانگ، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سایک و آذویکو با نام SJV، از ایجاد شرکتی با نام "ام‌جی پارس موتور" با سرمایه‌گذاری برابر دو شرکت خبر داده است.

حجم سرمایه گذاری در نظر گرفته شده برای خودروهای ام‌جی در تبریز، 40 میلیون دلار در سال نخست عنوان شده که این رقم تا پنج سال آینده به 400 میلیون دلار افزایش پیدا می‌کند.

لین یانگ، ایران را یکی از مناطق استراتژیک عنوان کرده که سایک به سرمایه‌گذاری در آن تمایل دارد.

با این مشارکت، سایک در گام نخست، سالانه 10هزار خودرو در تبریز تولید می‌کند که به مرور عمق ساخت داخل آن افزایش می‌باید و به رشد صنعت قطعه سازی در ایران کمک خواهد کرد.

با توجه به ظرفیت 200 هزار دستگاهی کارخانه آذویکو، سایک در برنامه دارد محصولات تولید شده در این کارخانه به کشورهای منطقه و دنیا صادر کند.

ام‌جی پارس موتور هر سال دست‌کم یه محصول جدید به سبد خود اضافه خواهد کرد. تولید دو خودروی SUVدر سال 2017، از برنامه‌های آتی این خودروساز است.

اما نخستین محصول ام‌جی پارس موتور چه ویژگی‌هایی دارد؟

ام‌جی 360 سدانی متوسط است که با فاصله‌ بین دو محور 266 سانتی‌متری و صندوق باری به حجم 482 لیتر، فضای کافی را در اختیار خانواده‌ای متوسط قرار می‌دهد. این خودرو در واقع نمونه فیس‌لیفت و ارتقا یافته ام‌جی 350 است.

طراحی خودرو به واسطه بهره‌بردن از تجربیات طرف انگلیسی (شرکت SAIC موتور سال‌ها است که مالکیت ام‌جی انگلیس را در اختیار دارد) به مراتب خوش‌استیل‌تر و با هویت‌تر از دیگر هم‌وطنان خود است. فضای داخل گرچه از نظر کیفیت و طراحی شما را شگفت‌زده نمی‌کند، اما قابل قبول به نظر می‌رسد.

طبق اعلام شرکت ام‌جی پارس موتور، ام‌جی 360 با دو نوع پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی و توربوشارژردار روانه بازار خواهد شد که نمونه‌های بهره‌مند از آن‌ها به ترتیب 110 و 170 اسب بخار قدرت خواهند داشت. این موتور با دو جعبه‌دنده های 5 سرعته دستی و 4سرعته اتوماتیک در ایران تولید خواهد شد.

از مهم‌ترین ویژگی‌ها و تجهیزات ام‌جی 360، می‌توان به دوربین دید عقب، آینه‌های کناری برقی و گرم‌شونده، سانروف برقی، گرم‌کن شیشه عقب، صندلی‌های چرمی، کروز کنترل، سیستم هشداردهنده کاهش باد لاستیک‌ها، مانیتور 8 اینچی لمسی و سنسور پارک عقب نام برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها