مدیر عامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: اگر دیروز جنگ نظامی داشتیم، امروز جنگ اقتصادی داریم و به دشمن ثابت کردیم در جبهه جدید نیز موفق نمی شود.
کد خبر: ۹۴۹۶۱۹
خود کفایی بر مبنای اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از خوزستان، عزیز قنواتی افزود: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، برنامه استراتژیک شرکت را طبق آن تدوین کردیم به طوری که در سال گذشته موفق به تولید 8 محصول جدید در راستای رفع نیاز صنایع مختلف داخلی شدیم که منجر به خودکفایی کامل این صنایع شد.

وی رسالت اصلی تاسیس شرکت فولاد اکسین را حمایت از صنعت داخل برشمرد و تصریح کرد: شرکت فولاد اکسین با توجه به تولید ورق های عریض برای ساخت لوله های نفتی، می تواند نیاز شرکت های نفت و گاز را برآورده کند و نیازی به واردات ورق های عریض نیست.

مدیر عامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به تولیدات خاص و دانش محور شرکت فولاد اکسین افزود: شرکت فولاد اکسین خوزستان ارتباطات تنگاتنگی با دانشگاه های شهید چمران و مالک اشتر و سایر مراکز علمی پژوهشی جهت تست و ساخت محصولات جدید جهت رفع نیاز محصولات خارجی را دارد.

قنواتی از سفارش کشورهای اسپانیا، تایلند و برزیل جهت خرید محصولات شرکت فولاد اکسین خبر داد و اظهار کرد: هدف شرکت ابتدا تأمین نیاز کارخانه‌های درون کشور و سپس صادرات محصولات به خارج از ایران است و نخستین محموله صادراتی ورق های فولادی برای مصارف صنعتی، به کشورهای آلمان و ایتالیا صادر شد.

مدیر عامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: طی سالهای اخیر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی 20 محصول جدید را در کشور تولید کرده‌ایم و توانستیم علاوه بر تولید انبوه ورق های عریض آمادگی رفع نیاز شرکت های لوله سازی داخلی تا میزان ظرفیت رسمی را بدست آوریم.

قنواتی با اشاره به طراحی و ساخت 5 محصول جدید در سال جاری، خاطر نشان کرد: با تولیدات شرکت 20 صنعت حساس کشور از واردات محصولات بی‌نیاز شده‌اند و ما توانسته‌ایم با ساخت ورق‌های عریض فولادی مورد نیاز آن‌ها جشن خودکفایی را در کشور برپا کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها