مستند «تنهاوش» موفق به حضور در دو جشنواره اروپایی و یک جشنواره آمریکای شمالی شد.
کد خبر: ۹۴۶۲۶۶
حضور همزمان یک مستند ایرانی در سه جشنواره بین المللی

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، از میان آثار ارسالی واحد جشنواره های بین المللی اداره کل امور بین الملل، فیلم مستند «تنهاوش» ساخته فتح الله امیری و محصول موسسه تصویرحیات وحش به طور همزمان در جشنواره حیات وحش VAASA فنلاند، جشنواره فیلم طبیعت Matsalu کشور استونی در قاره اروپا و جشنواره حفاظت حیات وحش نیویورک Wildlife Conservation Film Festival حضور یافت.

سه جشنواره مذکور در ماه‌های سپتامبر و اکتبر (شهریور و مهر 95) در بخش مسابقه میزبان فیلم مستند «تنهاوش» خواهند بود.

در فیلم «تنهاوش» یوزپلنگ آسیایی زیرگونه ای متفاوت از یوزپلنگ آفریقایی معرفی می شود و چون به جز ایران در تمام آسیا منقرض شده، به یوز ایرانی معروف شده است به طوری که در حال حاضر کمتر از 100 قلاده از این گونه ارزشمند باقیمانده که به شدت در خطر انقراض است.

این مستند که درصدا و سیمای مرکز سمنان و به سفارش مرکز سیمای استان‌ها تهیه شده است، به بررسی زندگی یوزآسیایی در پارک ملی کویر به عنوان بزرگترین پارک ملی ایران می پردازد.

از سال 88 با تلاش پروژه بین المللی یوزپلنگ آسیایی، انجمن یوزپلنگ ایرانی و انجمن طرح سرزمین، تحقیقاتی برای برآورد جمعیت یوز آسیایی در پارک ملی کویر شکل گرفت با وجود تلاش فراوان و نصب تعداد زیادی دوربین تله ای، تنها یک یوز نر ثبت شد.

این جستجو شش سال در مساحتی به بزرگی کشور سوئیس به طول انجامید و نتیجه ای شگفت انگیز به دست آمد.

مستند «تنهاوش» در هجدهمین جشن خانه سینما موفق به کسب تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین تهیه کنندگی شد.

همچنین «تنهاوش» در سه بخش دیگر شامل بهترین تهیه کنندگی و کارگردانی فیلم نیمه بلند(فتح الله امیری)، بهترین پژوهش مستند(محمدصادق فرهادی نیا) و بهترین موسیقی متن(بابک میرزاخانی)، کاندیدای دریافت جایزه شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها