مدیر جهاد کشاورزی گتوند گفت: به دلیل شوری آب سد گتوند علیا، قریب به 300 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان در فصل تابستان کشت نشد.
کد خبر: ۹۴۲۲۳۶
سد «گتوند» یا «آب شورکن»!

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از خوزستان، بیژن تاجوند ضمن بیان این مطلب افزود: قسمتی از زمین های روستای مندنی به دلیل تبخیر آب و شوری زیاد در فصل تابستان قابل کاشت نمی باشند و آب چاههای کشاورزی روستاهای آبید علیباز و حاجی بابا در بخش مرکزی شهرستان گتوند نیز املاح نمکی زیادی دارد.

وی افزود: سال گذشته نیز 200 هکتار از مزارع کشاورزی این روستاها دچار خسارت 100 درصدی شدند.

تاجوند ادامه داد: افزایش 2 برابر شوری آب، تولید محصولات کشاورزی به ویژه ذرت، گوجه فرنگی، سیب زمینی و بخشی از گندم را متاثر کرده و تاکنون خسارت زیادی به این محصولات وارد شده و باعث کاهش عملکرد در واحد سطح شده است.

مدیر جهاد کشاورزی گتوند اضافه کرد: به دلیل شوری بالای آب در زمین های این روستاها محصول هندوانه پاییزه قابل برداشت نبوده و امسال خسارت 100 در صدی به این مزارع وارد شده است.

تاجوند تصریح کرد: این زمین ها قبل از افتتاح سد گتوند به دلیل عواملی از جمله از بین رفتن زهکش، تخریب جاده بین مزارع و لایروبی نشدن دارای درصد کمی شوری بودند اما پس از افتتاح این سد شوری آنها چند برابر شده است و در صورتی که برای حل این مشکل اقدامی نشود در سال های آینده مشکلات زیادی برای کشاورزی این شهرستان بوجود خواهد آمد.

محمد علاف پور- جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها