بارش باران و کاهش دما در استان‌های شمالی کشور

دریای خزر، جمعه مواج است

جریان روی دریای خزر شمالی شده و همراهی آن با جریان ناپایدار تراز میانی جو، سبب ابرناکی، رگبار و رعدوبرق، گاهی وزش باد شدید و کاهش نسبی دما‌ در شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات البرز و اردبیل می‌شود.
کد خبر: ۹۳۹۹۷۵
دریای خزر، جمعه مواج است

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در اغلب نقاط کشور جوی نسبتاً پایدار حاکم است؛ بعدازظهر امروز و اوایل امشب در برخی نقاط شمال شرق و شمال غرب کشور، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بعد از ‌ظهر روز پنج‌شنبه به تدریج جریانات روی دریای خزر شمالی شده و همراهی آن با جریانات ناپایدار تراز میانی جو سبب ابرناکی، رگبار و رعدوبرق، کاهش وزش باد شدید و کاهش نسبی دما‌ در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات البرز، برخی نقاط اردبیل، شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی می‌شود.

روز جمعه ضمن تشدید این شرایط در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و ارتفاعات البرز، در شمال شرق‌ و برخی نقاط شمال غرب کشور نیز این شرایط رخ خواهد داد.

دریای خزر روز جمعه مواج است؛ همچنین در این روز شدت بارش‌ها در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات شرقی البرز است.

روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات زاگرس جنوبی و برخی نقاط مرکزی کشور افزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

‌روز پنج شنبه به‌تدریج با شمالی شدن جریانات و همراهی آن با جریانات ناپایدار تراز میانی جو، در سواحل دریای خزر ابرناکی، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شروع می‌شود و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

در برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات البرز و تا اواخر وقت روز جمعه در بخش هایی از شمال شرق کشور نیز‌ به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

در همین مدت در نوار شمالی کشور دمای هوا کاهش نسبی خواهد داشت که افت دما در سواحل دریای خزر حدود 8 تا 10 درجه خواهد بود.

بر این اساس وضع هوای استان‌های تحت تاثیر این سامانه‌ اینگونه پیش‌بینی می‌شود‌ که روز پنج شنبه 11 شهریور از بعد از ظهر رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در نیمه شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی‌، اردبیل، گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین‌ البرز و تهران رخ خواهد داد.

روز جمعه هفته جاری بارش باران در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در نیمه شمالی آذربایجان شرقی‌، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان رخ خواهد داد.

از این رو توصیه می‌شود اقدامات لازم جهت آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی به عمل آید‌.

آسمان تهران روز آینده کمی ابری، گاهی وزش باد در بعدازظهر افزایش ابر و احتمال بارش پرکنده وجود دارد که این شرایط روز جمعه نیز در تهران نیز حاکم است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 37 و 25 درجه خواهد بود.

آسمان رشت در 2 روز آینده نیمه‌ابری تا ابری همراه با رگبار و رعدوبرق و گاهش با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری آسمان ساری ابری تا نیمه‌ابری در برخی مواقع رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

روز آینده اهواز با دمای 46 درجه بالای صفر و پس از آن بندرعباس و بوشهر با دمای 40 درجه بالای صفر گرم‌ترین شهرهای کشور و اردبیل با دمای 12 درجه بالای صفر خنک‌ترین شهر کشور خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز دهم شهریورماه سال 230.9 میلی‌متر است؛ میان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 195.3 میلی‌متر بود که بارش در سال جاری افزایش یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها