سخنگوی وزارت صنعت در پاسخ به جام جم آنلاین:

شروط وزارت صنعت برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی

مشاور و سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر زنان همت کنند، کشور از رکود اقتصادی خارج می شود.
کد خبر: ۹۲۹۹۵۰
شروط وزارت صنعت برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین‌ ، منوچهر طاهایی در نشست امروز خبری گفت: در حال حاضر بسیاری از انبارهای کارخانه ها مملو از کالاهای تولیدی است و برخی کارخانه ها نیز با ظرفیت 50 درصدی، فعالیت می کنند.با توجه به اینکه زنان نقش مهمی در خرید کالا دارند می توانند با خرید کالاهای ساخت داخل از تولیدات و اشتغال کشور حمایت کنند.

وی با اشاره به اینکه 40هزارو600 واحد برای دریافت تسهیلات بانکی ثبت نام کرده اند، گفت: از این تعداد، 9 هزار و600 واحد در داخل شهرک های صنعتی و 31 هزار واحد خارج از شهرک های صنعتی قرار دارند

سخنگوی وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: از 40 هزارو 600 واحد متقاضی تسهیلات حدود 23 هزار واحد سهم بخش جهاد کشاورزی و 17 هزار واحد تولیدی سهم وزارت صنعت است که از این مقدار 13 هزار واحد در کارگروه های بررسی استان ها به بانک ها معرفی و 430 عقد قرارداد بسته شده است.

طاهایی در پاسخ به سوال خبرنگار جام جم آنلاین درباره اینکه مکانیزم نظارت بر پرداخت تسهیلات برای آنکه به بخش تولید تزریق شود چگونه خواهد بود؟ گفت: برای آنکه از بروز مسائلی که برای طرح های زودبازده که پول به بخش تولید نمی رسید جلوگیری شود و مشکلات گذشته رخ ندهد کارگروه های استان ها و همچنین بانک ها بر هزینه کردن این تسهیلات نظارت می کنند.

وی افزود: برای پرداخت تسهیلات به این واحدهای تولیدی 4 شرط تعریف شده است.داشتن ماشین آلات و تجهیزات، نیروی انسانی و مدیریت بنابراین فقط به واحدهایی که مشکل سرمایه در گردش داشته باشند این تسهیلات داده می شود.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تاکنون 430 عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات صورت گرفته است و حدود 400 قرارداد نیز بانک ها با معیارهایی که داشته اند به متقاضیان تسهیلات پرداخت کرده اند که می توان گفت به حدود 800 واحد تسهیلات پرداخت شده است.

طاهایی افزود: پرداخت تسهیلات به 7 هزار و 500 واحد امسال در دست اقدام است و بنا به گفته وزیر سال آینده نیز روند پرداخت تسهیلات به همین شکل ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، با توجه به رکودی که در چند سال گذشته وجود داشته خروج از این رکود نیز چند سال به طول خواهد انجامید.

طاهایی تاکید کرد: برای خروج از این رکود، خرید کالاهای تولید داخل از سوی مردم به خصوص زنان که نقش مهمی در مدیریت خانه دارند تاثیرگذار است.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: یک ضلع از ایجاد رونق در بازار تولیدکنندگان هستند.

وی در این باره افزود: بسیاری از تولیدات داخلی در حوزه صنایع مختلف دارای استاندارد و کیفبت لازم است اما در کالاهایی که کیفیت تولید داخل از استانداردهای لازم برخوردار نیست لازم است که تولیدکنندگان به صورت شفاف اعلام کنند که چند درصد از کالاهایشان استاندارد است و از مردم عذرخواهی کرده و قول مساعد دهند که در مدت تعیین شده تولیدات خود را به استانداردهای لازم خواهند رساند.

سیما رادمنش – خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بی طرف
-
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
۰
۰
شروط وزارت صنعت: 1.كپی شناسنامه خودت و والدین و جد و ابادت 2. كپی اخرین قبض برق و اب 3. كپی سند خانه 4. كپی اصل مدرك كارشناسی 5. كپی سند واحد تجاری 6. كپی وثیقه و ضامن 7. كپی شناسنامه پدربزرگه خواهر زن 8. كپی عدم خلافی خودرو 9. كپی عدم سابقه كیفری 10. كپی انگشت نگاری 11. كپی ................................................................................

نیازمندی ها