محمد زکزاکی پسر شیخ ابراهیم زکزاکی روحانی برجسته در نیجریه در نامه ای سرگشاده ضمن انتقاد از عملکرد دولت نیجریه در محافظت از پدرش نوشت: شرایط جسمانی پدرم بسیار نامساعد است.
کد خبر: ۹۲۵۰۷۷
شرایط جسمانی شیخ زکزاکی بسیار نامساعد است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمد زکزاکی در نامه خود آورده است: «براساس گزارش کمیسیون دولت نیجریه درخصوص اقدام عناصری از ارتش نیجریه به قتل عام و از بین بردن مردم بی گناه، بیش از هزار نفر مفقود شده اند، بیش از سیصد و چهل نفر در گور جمعی دفن شده ، صدها تن بازداشت شده و صدها میلیون نایرا (واحد پول نیجریه) از اموال مردم از بین رفته است.

اداره خدمات دولتی نیجریه پیش از این در موضع گیری غیرمعمول مدعی شد پدرم در حبس حفاظتی به سر می برد چرا که فردی آسیب پذیر است و به گفته وکیل آنها، این وظیفه اداره خدمات دولتی است که از شهروندان آسیب پذیر محافظت کند! آنها با این ادعا که تاکنون پنج میلیون نایرا برای سلامتی پدرم هزینه کرده اند، نمک روی زخم ما ریختند. واقعا سخت است که من مجبورم بی اراده تماشاگر این اوضاع باشم درحالی که آنها این مردم بی گناه از جمله سه برادر من را کشته اند. اما این ادعا بی حرمتی آشکار به احساس من و توهینی دردآور است.

بااینکه والدین من در زندان نگه داشته نمی شوند، آنها قطعا در شرایط مساعد و ایمنی به سرنمی برند. ارتش نیجریه در هشت ماه بیش از هزار نفر از جمله سه برادر، عمه و بسیاری از عزیزانم را کشته و به صورت مخفیانه دفن کرده است آنها در این مدت هفت بار به مادرم تیراندازی کرده اند و پدرم یک چشم خود را از دست داده و دست و پایش فلج شده است. اداره خدمات دولتی نیجریه مدعی است از وی محافظت می کند این درحالی است که حتی اجازه ملاقات پزشک و وکیل را به وی نداده اند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
فرشید
-
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
۰
۰
مرگ بر وهابیت و صهیونیسم.
اللهم عجل لولیك الفرج

نیازمندی ها