سازمان فضایی آمریکا (ناسا)، سیاره ای موسوم به «کپلر- 452 بی» کشف کرده است که تا حد زیادی به کره زمین شباهت دارد.
کد خبر: ۹۱۴۸۸۱
کشف سیاره ای مشابه کره زمین

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه تلویزیونی فاکس نیوز،سازمان فضایی آمریکا، سیاره ای شبیه به کره زمین کشف کرده است.

«طارق مالک» مدیر مسئول پایگاه اینترنتی «اسپیس دات کام» می گوید:«در مأموریت کپلر ناسا، بیشترین تمرکز روی یافتن سیاره ای مشابه کره زمین بود. اکنون دانشمندان ناسا می گویند سیاره ای یافته اند که به لحاظ گردش اطراف ستاره مرکزی، تقریباً به زمین در منظومه ما شباهت دارد.

این سیاره که به «زمین 2» Earth 2 شهرت دارد حدود شصت درصد بزرگتر از کره زمین است و ستاره آن از خورشید، درخشان تر است. فاصله این سیاره از ستاره مرکزی خود، در مقایسه با فاصله زمین از خورشید، اندکی بیشتر است. با وجود این، هر سالِ این سیاره فقط دو هفته طولانی تر از سالهای روی کره زمین است. جاذبه در سیاره زمین2 نیز بیشتر و تقریباً دو برابر جاذبه کره خاکی ما است. احتمالاً در این سیاره جدید، آتشفشان هایی نیز وجود دارد».

طارق مالک در پاسخ به سؤالی درباره احتمال وجود نشانه های حیات در این سیاره گفت:« در اطراف هر ستاره ای، محدوده ای به نام گلدی لاکس Goldilocks Zone وجود دارد که در این فاصله امکان وجود آب به شکل مایع، مانند آنچه در اقیانوس های کره زمین دیده می شود، وجود دارد. بنابراین، جستجو برای یافتن آب مایع، یکی از معیارهای کارشناسان ناسا و دیگر دانشمندان برای کشف حیات بوده است.

سیاره «کپلر- 452 بی» در منطقه گلدی لاکس قرار دارد و به نظر می رسد که در سطح آن بتوان صخره و آب پیدا کرد».

طارق مالک افزود: فعلاً آنچه درباره سیاره جدید می گوییم در حد گمانه زنی است، زیرا برای مشاهده این سیاره به تلسکوپ های فوق العاده قدرتمند نیاز است. البته در مأموریت های آینده از چند تلسکوپ قدرتمند برای تهیه عکس های اولیه از خود سیاره استفاده خواهد شد. این سیاره، هزار و چهارصد سال نوری با زمین فاصله دارد، بنابراین به فرض اینکه همین الان با سرعت نور از زمین خارج شویم، حدوداً در سال 3415 میلادی به آن خواهیم رسید!

منبع:خبرگزاری صداوسیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سحر
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
۰
۰
عالی

نیازمندی ها