معاون سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به آمار فزاینده ایرانیان خارج از کشور گفت: بسیاری از این افراد علیرغم فوت شدن از طریق بستگانشان خدمات دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۹۱۰۷۸۸
۱۰۲ میلیون ایرانی در خارج از کشور/ مردگان خدمات می‌گیرند

به گزارش جام جم آنلاین، محمدابراهیم طریقت در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ثبت احوال استان همدان با بیان اینکه مأموریت اصلی ثبت احوال ایجاد بستر برای شناسایی ایرانیان است، افزود: آماری که برای ثبت وقایع چهارگانه تهیه می‌شود پایه‌ای برای برنامه‌ریزی و طراحی نقشه راه در کشور است.

طریقت از شناسایی بیش از ۱۰۲ میلیون ایرانی در داخل و خارج کشور خبر داد و گفت: تعدادی از ایرانیان فوت شده‌اند اما اطرافیان آنها از طریق شناسنامه متوفی در حال دریافت خدمات مختلف در کشور هستند.

وی به ظرفیت فضای مجازی اشاره و با بیان اینکه در کنار تهدیدات، فرصت‌های بسیاری در این فضا وجود دارد که مهمترین آن دولت الکترونیک است و می‌تواند مدیریت زمان و هزینه را به‌خوبی انجام داده و هزینه‌های این بخش را کاهش دهد، گفت:با استفاده درست از فضای مجازی می‌توان کشور را ارزان‌تر اداره کرد و رضایت را افزایش داد.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
عباسعلی رضایی سرشت
-
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
۰
۰
با عرض سلام . عدد ذكر شده در مقاله عدد 102 میلیون نفر ذكر شده . در صورتیكه جمعیت كشور حدود 80 میلیون نفر است این تفاوت 40 میلیون نفر چیست؟
علی
-
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
۰
۰
جناب طریقت صداقت اخلاق بسیار پسندیده و نیكوئیست!!!!!!!!

نیازمندی ها