در گفت و گوی جام جم آنلاین با نایب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح شد

مولفه های اخلاق و شفافیت هزینه های انتخابات

رئیس ستاد انتخابات کشور خبر داد:

یکسان سازی هیئت های اجرایی انتخابات

رئیس ستاد انتخابات کشور از یکسان سازی هیئت های اجرایی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: توافق شده است که هیئت های اجرایی این دو مجلس یکی باشد.
کد خبر: ۸۶۵۳۹۹
یکسان سازی هیئت های اجرایی انتخابات

محمدحسین مقیمی پس از بازدید از ستاد انتخابات وزارت کشور با حضور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: با دستور وزیر کشور، هیئت های اجرایی مجلس کار خود را آغاز کرده و ثبت نام از ساعت 8 صبح امروز در 207 حوزه اصلی و جمعاً در هزار و 63 حوزه اصلی و فرعی در حال انجام است.

وی افزود: یکی شدن معتمدین و هیئت های اجرایی با پیشنهاد وزارت کشور انجام شده و شورای نگهبان نیز این موضوع را تأیید کرده است و در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

رئیس ستاد انتخابات کشور در خصوص مدارک لازم برای ثبت نام کاندیداها گفت: اصل شناسنامه و سه سری کپی از همه صفحات آن، 10 قطعه عکس 4*3، ارائه گواهی و تصویر برگه پایان خدمت، ارائه گواهی استعفا و عدم اشتغال در سمت و یا پست و مقام دولتی، تکمیل پرسشنامه از موارد لازم است و شرایط ثبت نام کنندگان نیز اتکا و التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی ایران، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، ابراز وفاداری به قانون اساسی و ولایت مطلقه فقیه، نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه، داشتن مدرک کارشناسی ارشد، داشتن حداقل 30 و حداکثر 75 سال سن و داشتن سلامت جسمانی از شرایط لازم برای داوطلبان شرکت در انتخابات است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، تاکنون 86 داوطلب برای مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کردند و 15 نفر دیگر نیز پرونده هایشان دارای نقص بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها