همزمان با دستگیری پسر سرایدار که عکس خود را با ده‌ها دختر در تلگرام منتشر کرده بود، جزئیات اغفال دختران توسط متهم فاش شد.
کد خبر: ۸۵۷۷۲۳
ماجرای سرایداری که جنجال به پا کرد

به گزارش جام‌ جم آنلاین ، از هفته گذشته عکس‌های شخصی پسری جوان همراه چند دختر در فضای مجازی به ویژه شبکه تلگرام منتشر شده که همزمان با انتشار این عکس در فضای مجازی، صاحب عکس‌ها با انتشار ویدئویی مدعی شد قربانی انتقام‌جویی فردی ناشناس پس از سرقت گوشی شده است.

پسر جوان همچنین با مراجعه به پلیس فتا در شکایتی مدعی شد گوشی تلفن همراهش به سرقت رفته و عکس‌های داخل تلفن همراه که متعلق به اقوام اوست، در شبکه‌های اجتماعی پخش شده و او را دچار دردسر کرده است.

با توجه به انتشار گسترده عکس‌ها در شبکه‌های اجتماعی، ماموران پلیس فتا تحقیقات گسترده‌ای را در این زمینه آغاز کردند. بررسی‌های پلیس نشان داد، عکس‌ها به شیوه‌ای ماهرانه و از طریق ربات در تلگرام منتشر شده است.

کارآگاهان سپس ادعای پسر جوان درباره سرقت تلفن همراهش را بررسی کردند که مشخص شد او هیچ شکایتی را در این رابطه در کلانتری و پلیس فتا مطرح نکرده است. از سوی دیگر پسر جوان در ارتباط با دختران خود را فردی پولدار معرفی کرده بود که در ادامه مشخص شد، او به عنوان سرایدار و کارمند دفتر مشاور املاک مشغول فعالیت بوده است.

همچنین تحقیقات پلیسی نشان داد، برخلاف ادعای پسر جوان درباره این‌که عکس‌ها متعلق به بستگانش است، او با هیچ‌کدام از دختران نسبت فامیلی ندارد.

سرانجام با کشف ردپای پسر جوان در جنجال تلگرامی، او با دستور قضایی دستگیر شد.

پسر 30 ساله به نام وحید در بازجویی‌ها گفت: گوشی تلفن همراه را گم کردم و فرد یا افرادی با دسترسی به اطلاعات آن، اقدام به انتشار عکس‌های خصوصی من در فضای تلگرام کردند. این عکس‌ها را در مدت سه سال و در خانه‌های مختلف گرفته‌ام. در فیلم هم به دروغ گفتم که دختران بستگانم هستند تا با آبروی آنها بازی نکرده باشم!

سرهنگ محمدمهدی کاکوان، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ نیز دیروز در گفت‌وگو با جام‌جم درباره این پرونده گفت: عکس‌هایی از متهم 30 ساله همراه خودروهای بنز و مازراتی منتشر شده که هیچ‌کدام از این خودروها متعلق به او نیست. همچنین تحقیقات نشان داد او به عنوان کارمند مشاور املاک و سرایدار مشغول به کار بوده و وقتی صاحبخانه‌ها خودروها را برای بنزین زدن یا بردن به کارواش به او می‌دادند، از اعتماد مالک خودرو سوءاستفاده کرده و از خود عکس می‌گرفت و در اینستاگرام منتشر می‌کرد.

وی اضافه کرد: او همچنین از کلید خانه‌هایی که به امانت نزد او بود تا از آنها مراقبت کند، سوءاستفاده می‌کرد و دختران را به این خانه‌ها دعوت می‌کرد. پس از دستگیری متهم، شش دختر جوان همراه خانواده‌هایشان به پلیس فتا مراجعه کرده و از وحید به اتهام فریب و از بین بردن آبرویشان شکایت کردند. دختران مدعی شدند، وحید خود را فردی پولدار معرفی کرده و به بهانه ازدواج آنها را فریب داده بود.

کاکوان درباره انتشار خبر دستگیری دختران جوان هم گفت: این موضوع صحت ندارد و پلیس فتا هیچ‌کدام از دخترها را دستگیر نکرده است. افرادی که از متهم شکایت دارند برای طرح شکایت خود می‌توانند به پلیس فتای تهران مراجعه کنند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در پایان هشدار داد: اگر فرد یا افرادی در شبکه‌های اجتماعی بخواهند از تصاویر خصوصی دیگران استفاده کنند و با انتشار آن تصاویر افراد را مورد هتک‌حرمت قرار بدهند، با برخورد قانونی پلیس مواجه خواهند شد. همچنین والدین باید نظارت بیشتری بر رفتار و دوستی‌های فرزندان خود داشته باشند. دختران نیز با مشاهده چند عکس فریب ادعاهای مجرمان را در شبکه‌های اجتماعی نخورند.

وحید می‌خواست معروف شود

روژین و سمیرا حدود 24ساله‌اند و جزو همان 14 دختری هستند که عکس‌هایشان کنار وحید پخش شده و دست به دست می‌شود.

روژین می‌گوید: من هیچ ارتباطی با وحید نداشتم؛ از طریق یکی از دوستانم با او آشنا شدم و در عکس‌ها هم فاصله نزدیکی با او ندارم، ولی وقتی عکس‌ها را در شبکه‌های اجتماعی دیدم به اون زنگ زدم و او گفت: «یا با این کار معروف می‌شوم یا زندگی‌ام از بین می‌رود ... .»

سمیرا هم که حسابی از این ماجرا عصبی است، می‌گوید: حدودا هشت ماه پیش با روژین برای گرفتن برنامه بدنسازی، به خانه مربی‌ام که دوست وحید بود رفتیم. آنها به ما تعارف زدند و ما هم قبول کردیم. ما در اتاق نشسته بودیم و آنها از ما پذیرایی می‌کردند؛ من حواسم نبود و داشتم یک ‌سمت دیگر را نگاه می‌کردم که یکی از آنها مرا صدا کرد؛ تا من صورتم را برگرداندم او از ما عکس سلفی گرفت؛ من اعتراض کردم و او هم قول داد عکس را پاک کند...

پلیس فتا همه چیز را زیر نظر داشت

یک هفته پس از انتشار ویدئو توسط وحید درباره علت منتشر شدن عکس‌هایش، دیروز فیلمی کوتاه از متهم منتشر شد که در آنها با لباس زندان و دستبند به دست دیده می‌شود.

او در این فیلم درباره انگیزه‌اش از انتشار آن ویدئو گفته و ادامه داده است: «‌هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم موضوع به اینجا کشیده شود؛ کاش هیچ‌وقت آن کلیپ را منتشر نمی‌کردم.» متن این گفت‌وگو را در زیر بخوانید.

بچه کجایی؟

سعادت‌آباد تهران.

می‌گن یکی از بچه‌پولدارای تهرانی و مازراتی داری...

به‌خدا دروغه. من یک کارگرم؛ یک کارگر ساده؛‌ به ‌خدا من نه خونه دارم نه ماشین؛ چه برسه به مازراتی؛ به ‌خدا من مستأجرم. وضع مالی‌ام هم خوب نیست.

چرا اینجایی؟

یه‌سری عکس با دوستام توی گوشی‌ام داشتم، برای دو سه سال پیش، که پخش شد...

چند نفر؟

14 تا دختر بودن و 28 تا عکس (سرش را تکان می‌دهد و به گریه می‌افتد) به‌‌خدا شرمنده‌ام. هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم کارم به اینجا بکشد... به‌خدا پشیمونم.

کل ماجرا رو توضیح می‌دی؟

17 آبان، گوشی هوآوی v6 من گم شد. در آن گوشی یک‌‌سری عکس از دوستانم بود که مربوط می‌شد به سه چهار سال پیش؛ به‌خدا من این عکس‌ها رو پخش نکردم. من حتی در دادسرای سعادت‌آباد هم شکایت کردم بابت گم شدن گوشی‌ام.

ولی پلیس می‌گوید هیچ شکایتی از تو هیچ جایی ثبت نشده.

من گم شدن گوشی‌ام رو به پلیس فتا گزارش نکردم. حقیقتش ترسیدم...

دخترها می‌گویند از طرف تو اغفال شده‌اند.

نه آقا. همچین چیزی نیست. ولی من از همه آنها معذرت می‌خواهم که عکس‌هاشون پخش شد. به‌خدا پشیمانم.

این عکس‌ها را کجا گرفتی؟

خانه خودم نبود، خانه دوستانم بود، جاهایی‌ که دعوتمان می‌کردند...

چرا کلیپ ساختی و گفتی پلیس فتا حواسش به همه‌ چی هست؟

اون کلیپ بزرگ‌ترین اشتباه زندگی‌ام بود.

قبول داری صادقانه نبود؟ به‌خصوص جمله‌ای که گفتی پلیس فتا حواسش به همه‌ چی هست...

اگه حواسش به همه‌چی نبود که من الان اینجا نبودم ولی یه‌سری آدم بیکار این حرف منو به‌ مسخره گرفتن و باهاش شوخی کردن...

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها