رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد

شناسایی ۶ مفقود دیگر فاجعه منا

رئیس سازمان حج و زیارت از شناسایی ۳ تن دیگر از زائران ایرانی خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۶۵۸
شناسایی ۳ تن دیگر از زائران جان باخته ایرانی حادثه منا

به گزارش جام جم آنلاین، سعید اوحدی که برای تعیین وضع آسیب دیدگان فاجعه منا به عربستان سفر کرده است در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما،افزود: پیش از این از مجموع 33 زائر ایرانی که اطلاعی از آنها در دست نبود، وضعیت 5 نفر و امروز نیز هویت ایرانی بودن سه زائر دیگر مشخص شد،یعنی در حال حاضر در مجموع وضع 25 زائر ایرانی مشخص نیست.

وی با اشاره به نشست کمیته مشترک ایران و عربستان گفت: با توجه به آماده شدن اطلاعات DNA بستگان درجه اول زائران، عملیات تطبیق این آزمایش ها با اطلاعاتی که در اختیار پزشکی قانونی عربستان وجود دارد انجام گرفت تا وضع تعدادی از زائرانی که اطلاعاتی از آنها در دست نیست، معلوم شود.

اوحدی با بیان اینکه قرار شد حداکثر ظرف ده روز نتیجه این تطبیق آزمایش ها مشخص شود،گفت: اگر وضع زائران مفقود مشخص نشود، بستگان درجه اول این زائران برای انجام مجدد آزمایشات DNA به عربستان اعزام می شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین گفت: امروز همزمان با چهلمین روز عروج ملکوتی جان باختگان فاجعه منا که در لباس احرام مظلومانه به لقاء الله شتافتند، به همراه مسئولین سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده و مسئولین دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت و تعدادی از مقامات عربستانی در مقبره الشهدای مکه مکرمه در کنار مزار جان باختگان ایرانی، یاد این عزیزان گرامی داشته شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها