با اوج گرفتن اعتراضات بر سر موضع گیری اخیر دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا در مورد مسلمانان، او اعلام کرد که با مسلمانان مشکلی ندارد.
کد خبر: ۸۳۷۹۸۸
جنجال در آمریکا بر سر مواضع دونالد ترامپ

جنجال های اخیر از یک جلسه تبلیغاتی دونالد ترامپ شروع شد.

یکی از فعالان ضد اسلامی در این نشست تبلیغاتی ترامپ، ضمن معضل دانستن مسلمانان در جامعه آمریکا از وی پرسیده بود چه زمانی باید از شر مسلمانان خلاص شد و سکوت ترامپ در برابر سوال وی که به باور بسیاری می بایست بلافاصله واکنش نشان می داد و اظهارات وی را رد می کرد، به این گونه تعبیر شد که وی نیز با سخنان این فرد موافق است.

وی در چندین توئیت که در هفته اخیر ارسال شد، از عملکرد خود دفاع کرد و در چندین نشست نیز در خصوص دیدگاهش درباره مسلمانان مورد سوال قرار گرفت.

خبرنگار سی ان ان در یکی از نشست های وی در آیووآ از وی پرسید آیا فکر می کنید که مسلمانان برای آمریکا خطر محسوب می شوند؟

ترامپ گفت: من مسلمانان را دوست دارم و باور داریم که انسان های فوق العاده ای هستند.

وی درباره سوال دیگری که در نشست تبلیغاتی اش درباره مسلمانان و اینکه آیا آنان را به کنگره راه می دهد یا نه گفته بود قطعا این مساله هیچ مشکلی ندارد، انتخاب یک مسلمان در کابینه من هیچ مانعی ندارد.

در عین حال دمکراتها با حمله به مواضع اخیر دونالد ترامپ، وی را یک نژاد پرست راستگرا دانسته بودند و این در حالی است که واکنش جمهوری خواهان در خصوص ترامپ متفاوت بود.

واکنشها به توهین مرعشی به مردم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره اظهارت اخیر حسین مرعشی و توهین به شرف بخشی از مردم ایران،گفت: جریان کارگزاران که حسین مرعشی هم یکی از افراد تاثیرگذار در این حزب است مردم را زمانی خوب، محترم، قابل اعتماد و تاثیرگذار می‌دانند که به حزب آنها رای بدهند، در غیر این صورت مردم ارزشی ندارند و به عنوان ابزاری هستند که آقایان را به قدرت می رسانند در غیر این صورت لایق بدترین توهین‌ها هستند.

ابراهیم آقامحمدی در گفت‌وگو با تسنیم، ادامه داد: حزب کارگزاران و حسین مرعشی‌ها باید بروند و بررسی کنند، که چرا مردم به این افراد پشت کردند، آنها امروز هم خود را آویزان رای مردم می‌دانند، باید از این آقایان پرسید که آیا این مردم همان مردمی نیستند که در زمانی که شما سرکار بودید به دلیل رای به شما مردم خوبی بودند، این اهانت آشکار به مردم است. اگر این آقایان عذرخواهی نکنندچه طور می‌خواهند در میان مردم زندگی کنند و مورد احترام قرار گیرند.

سیدمرتضی حسینی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز درباره صحبت‌های اخیر حسین مرعشی و توهین به حامیان دولت نهم و دهم و شرافت مردم،گفت: متاسفانه این چنین افرادی که مردم را به بدترین الفاظ خطاب می‌کنند یک روح استکباری دارند که هر کس مخالف آنها باشد تمام توان خود را جهت از میان برداشتن آن می‌گذارند تا آن فرد، آن تفکر و یا عقیده مخالف، نابود شود.

وی ادامه داد: دولت نهم و دهم با تمام اشکالاتش توانسته بود جریانات امثال مرعشی را منزوی کند، تا قبل از سرکار آمدن دولت نهم و دهم کسی جرأت نزدیک شدن به جریانات مرعشی و فرزندان آقای هاشمی رانداشت، کسی نمی‌توانست علیه آنها حرفی بزند، باید قبول کنیم اگر امروز قوه قضائیه توانسته است مهدی هاشمی را محاکمه کند یا با مفسدان اقتصادی وابسته به این جریان برخورد کند، از ثمرات همان دوران انزوا و ایجاد جریان و زمینه سازی مردمبود، به همین دلیل جریان خانواده هاشمی و یا مرعشی ها از مردمی که به فرد دیگری غیر از حلقه هاشمی رای داده بودند، کینه به دل دارند.

مرعشی روز گذشته گفته بود: اگر کسی از تکرار دولت‌ احمدی‌نژاد تنش نلرزد یک ایرانی "باشرف" نیست.

ادعای انتقال "موشک‌های ایران به کره شمالی"

"جان برنن" مشاور ارشد "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، در امور مبارزه با تروریسم، درباره آنچه انتقال بخش‌هایی از موشک‌های ایران به کره شمالی خواند، هشدار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ برنن مدعی شد: آمریکا انتقال اجزای موشک‌های مرتبط با به برنامه هسته‌ای نظامی ایران به کره شمالی را با نگرانی زیر نظر دارد. سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا روابط پنهانی میان ایران و کره شمالی را مشاهده و همکاری این دو کشور در زمینه فعالیت‌های غیرقانونی و نظامی هسته‌ای را رهگیری کرده است. این مقام آمریکایی تاکید کرد واشنگتن نگران انتقال بخش‌هایی از تجهیزات نظامی ایران مرتبط با برنامه هسته‌ای این کشور به کره شمالی است.

رئیس سیا افزود: ما گزارش‌هایی درباره تلاش‌های ایران برای خرید سلاح و تجهیزاتی دریافت کردیم که به فعالیت‌های هسته‌ای نظامی ارتباط دارد. تهران برای تکمیل بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای نظامی و موشک‌های خود از منابع خارجی از جمله کره شمالی استفاده می‌کند.

جان برنن در ادامه ادعایش افزود: من نمی‌گویم اکنون کاری در حال انجام شدن است؛ اما ما باید همه مسیرهای احتمالی را که ممکن است ایران از طریق آنها به تسلیحات کشتار جمعی دست پیدا کند، در نظر داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها