پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز راهی برای درمان کودکان مبتلا به سرطان

اسنپ در تامین هزینه‌های نمونه‌گیری از سلول‌های بنیادی با محک همکاری می‌کند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از تشدید نظارت بر مراکز شیمی درمانی خبر داد و گفت: تمام داروهای مورد نیاز مبتلایان به سرطان در مرکز ویژه این بیماران تأمین و در همان مرکز تزریق می‌شود تا جلوی سوء استفاده‌های احتمالی نیز گرفته شود.
کد خبر: ۷۴۱۰۸۷
تعیین مراکز ویژه بیماران سرطانی برای تزریق داروهای گرانقیمت

انوشیروان محسنی بندپی درباره اقدامات صورت گرفته تشدید نظارت بر داروهای گرانقیمت و مراکز شیمی درمانی گفت: سازمان غذا و دارو در تلاش است تا کیفیت خدمات درمانی به بیماران سرطانی در بخش دولتی را ارتقاء دهد، به طوری که می‌توان گفت نظارت بر مرکز سرطانی و شیمی درمانی تشدید خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که عمده درمان بیماران سرطانی به شیمی درمانی وابسته است، افزود: با توجه به اینکه داروهای این قشر بسیار گرانقمیت بوده، به طور حتم باید در یک مرکز معتبر و به صورت کنترل شده صورت بگیرد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: در حقیقت این کار با هدف از بین رفت سوء استفاده از داروهای گرانقیمت توسط برخی سودجویان صورت می گیرد، در مجموع قرار است تا تمام داروهای مورد نیاز بیماران سرطانی در مرکز ویژ این بیماران تأمین و در همان مرکز تزریق شده تا جلوی سوء استفاده‌های احتمالی نیز گرفته شود.

محسنی بندپی افزود: با توجه به اینکه این داروها به طور حتم باید در همان مرکز دولتی تزریق شود و به خارج از مرکز مود نظر نرود، هم از سوء استفاده‌های احتمالی جلوگیری می‌شود و هم سلامت دارو که ممکن است توسط بیمار با نایلون در شرایط غیر استاندارد جابه‌جا شود، به خطر نمی‌افتد.(میزان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها