رئیس کل بانک مرکزی درباره جریمه تأخیر تأدیه در نظام بانکی گفت: سیستم بانکی به منظور تقویت انگیزه بازپرداخت در مشتریان، مکانیزم وجه التزام را دارد که آئین نامه مربوط به آن بر اساس مصوبه شورای نگهبان در نظام بانکی مورد اشاره قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۶۸۱۱۷۰
نظر سیف در مورد جریمه دیرکرد بانکی

ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در جلسه اخیر با مراجع تقلید و علمای قم در مورد جریمه تأخیر تأدیه در نظام بانکی گفت: اصولاً نظام بانکی به منظور تقویت انگیزه بازپرداخت در مشتریان، مکانیزم وجه التزام را دارد که آئین نامه مربوط به آن بر اساس مصوبه شورای نگهبان در نظام بانکی مورد اشاره قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: بدهکاران نظام بانکی دو گروه هستند، گروهی که عملیات بازرگانی و تولیدی سود آور انجام می دهند، قاعدتاً مکانیزم وجه التزام عاملی است که اینگونه مشتریان مکلف باشند در سررسید بدهی خود را بپردازند.

سیف خاطرنشان کرد: گروه دوم مشتریانی هستند که برای رفع احتیاجات تسهیلات گرفته اند و در سررسید امکان بازپرداخت بدهی را ندارند بدیهی است نظام بانکی در مورد اینگونه مشتریان مماشات خواهد داشت و به وضعیت مشتری توجه خواهد کرد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
فراهانی
Canada
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
۰
۰
اسم این كار كلاه شرعی سر مردم گذاشتن هست.موقعی كه خانه ام را فروختم و با بانك تسویه حساب وامم را انجام دادم مقداری دیر كرد داشتم كه بانك تا آخرین روز دیر كرد را جریمه گرفت و با اینكه اشاره داشتم كه دستم تنگ هست هیچ مماشات نشد.حالا جناب رییس چی میفرمایید؟احكام شرعی چطور وقتی به نفع شما نیست رنگ میبازد؟ كافیست یك نظرخواهی از مردم كنید تا صدها مثال بشنوید و دیگر خطابه نفرمایید
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
۰
۰
آقای سیف شما متخصص شرع و عرفی كه این چنین نظر میدی؟ اصلاً مشكل جامعه ما همینه. هیچكی سرجای خودش نیست.مدیر و یا وزیر هم سراغ داریم كه تحصیلات آكادمیكشون كشاورزیه، بعد در وزارت صنعت و یا وزارت نفت كار میكنند. شما بجای اینكه اظهار نظر كنید پاسخ مردم را در مورد علت مرگ انسانیت در پروژه تاسیس شركتهای خصوصی بانكها و رشد سرطانیشان و لطماتشان بر اقتصاد بیمار ما و شركتهای شرخری كه هدف از تاسیسشان وصول مطالبات نبود بلكه تشكیل شركت های شرخری با هدف وصول مطالبات بانكها نبود؛ بلكه مدیران بعضی بانكها خودشان ذی نفع این شركتها بوده و در آنها سمت مدیریتی دارند ،از عملكرد خلاف این شركتها حمایت كرده و بدون توجه به نوع و میزان و نحوه وصول مطالبات (كه بعضاً بدون دخالت مأموران شركتها و با تلاش كادر حقوقی بانكها و از طرق قانونی به نتیجه رسیده اند)كارمزد شرخری را تأیید و پرداخت می كنند.خیانت به كادر حقوقی و كم ارزش جلوه دادن عملكرد قانونی كارمندان دوایر حقوقی و كارمندان شعبه و النهایه سود و منافع شخصی، دست آورد این شركتهای شرخری بوده است. بهتر نیست بجای ورود به عرصه فقه و حقوق به مسئله ایجاد شده بپردازیم؟
یلدا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
۰
۰
شما لطفاًدر حوزه و تخصص خودتان اظهار نظر كنید.
تانیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
۰
۰
آقای سیف در اعتراض به این وضعیت نابسامان بانكی در ایران و به منظور حفظ و تكریم بانكداری اسلامی، لطفاً استعفا بدهید.

نیازمندی ها